Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Health på batteriet (alu macbook)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-11-27 22:59

Hej!
Har haft min nya aluminium macbook i snart en månad nu och har lite problem med batteriets health status i iStatpro..
Har bara 22 cycles och healthen är nere på 96 %,.. vad gör jag för fel? eller är detta normalt? har läst liknande trådar då många har legat på över 100 cyklar med 100% i health..

Dra ut nätadaptern och låt batteriet gå ner till under 93% så borde den ladda upp till 100% igen. Så beter sig iaf min MacBook Alu 2,4 och det är fullt normalt enligt Apple (http://support.apple.com/kb/TS1909).

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-11-27 23:18

min lite drygt två år gamla MacBook visar just nu 510 "cycles" och 98% health, men den har varit nere på 85 nån gång, och uppe igen på 100 så det fluktuerar ju lite..

ha lite is i magen och vänta och se, fortsätter det dyka och du verkligen märker en nedsättning så hör av dig til apple så fixar de säkert biffen!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-11-28 09:48

Tack ska väl vänta och se och när jag drog ut nätadaptern så höjdes den till 97%... alltid något men..

1
Bevaka tråden