Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV- Shows i iTunes?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-25 12:41

Jag ställer frågan här för Apple's egna website är hopplös när man vill hitta saker. Den ser fin ut och deras produkter är grymma men när det gäller webbande så suger de margarinpaket i kilovis. Jag är med andra ord trött på att försöka utröna vad det nu än kan vara från deras website.

Till frågan:

Är det någon som vet om/när iTunes kommer att införa köp av TV- avsnitt i Sverige?

Det finns i USA men man kan bara köpa via den sidan om man har ett amerikanskt kreditkort. Detta är rätt så irriterande med tanke på att filmbolag med flera vill stoppa nedladdandet men istället verkar de snarare främja för det genom att stänga ned eller utesluta stora grupper av människor från att kunna köpa filmer/tv-shows.

Någon som läst/sett/hört något om planer på detta?

Ursprungligen av Mr.Gold:

Är det någon som vet om/när iTunes kommer att införa köp av TV- avsnitt i Sverige?

Nej.

.

Verkar som om det kommer att dröja. Speciellt som de helt nyligen skärpte till det kryphål som funnits tidigare då man kunde köpa Gift Cards och via ett påhittat amerikanskt konto kunnat ladda ned filmer, musik och allt annat på US iTunes.
Om du känner dig äventyrlig kan du ju försöka med det. Då kan du komma åt dessa TV-shows. Sök på tex Gift Cards här på iTunes. Finns flera trådar om detta, fast det visste du kanske ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-27 06:32

Det funkar faktiskt utmärkt för tillfället att köpa TV-shows med gift cards i amerikanska iTunes store.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-27 09:28

Nix, hade ingen aning om dessa Gift- cards, tackar för tipset, ska kika lite närmare på detta och se om det funkar. Märkligt annars att denna tjänst ej finns tillgänglig för oss här.

Tackar för all info^^

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-27 15:20

Finns ngn bra guide på MacWorld som jag följde o nu köper jag lite av varje från over there. Sök på deras sajt så hittar du den nog!

Ja, man undrar verkligen varför det inte finns i Sverige men jag har för mig att det beror på svenska STIM-regler eller dylikt. Apple vill säkert tjäna dom pengarna annars.

Visst har det varit jättekul att kunna köpa riktiga filmer billigt och sedan kunna ladda ned dom på min iPod Touch och min iPod Nano. Hoppas verkligen det blir tillgängligt snart för oss. Jag har förlorat möjligheten att uppdatera ca 8 program som jag köpt från US AppStore.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-27 17:01

Att man inte kan köpa via Svenska iTunes store beror till störst del på filmbolagen såklart, men det kan även spela in att Sverige inte är en stor marknad.

Rättigheter hanteras per land, och filmbolagen har inte ett ramverk som gör att dom kan distrubera film till Sverige, men att köpa i Amerikanska iTunesstore funkar ypperligt.

Finns flera trådar på forumet som berättar hur man går tillväga, jag gör det själv, både från bärbart, stationärt och via AppleTV som är kopplad till min tv.

/Tangen

Nu när dom har infört strängare regler eller vad man kan kalla det; vad kan hända som värst ? Att man förlorar möjligheten helt att köpa genom iTunes eller åtal ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-27 17:25

Du har betalt för dig, så det är en tolkningsfråga.

Filmbolaget har mot pengar släppt en kopia till dig i USA
Du befinner dig i Sverige

Så en tolkning, kanske mot det du godkänner när du skapar kontot, men olagligt i så fall är det urkundsförfalskning, men inte riktigt eftersom det är du, du bara säger att du är någon annan stans.

Jag personligen tror inte att dom kommer någonstans med det.

OK.
Äsch nu blev jag jättesugen igen att skaffa filmer att ladda ned.....:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-27 20:05

har precis köpt 400$ iTunes på ebay

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-27 22:00

400? Jebus .. jag brukar köra 50$ i stöten eftersom man aldrig vet om plötsligt stängs av eller så, speciellt med "de nya reglerna".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-27 22:27

om man får 400 för 150 så känns det ok, det blir några filmer som köps, och serier, och program till min iPhone
¨

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-27 22:27

Jebu var för övrigt mitt CS nick

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-28 08:25

Ok, då känns det mer befogat
Brukar få tag i 50$ för 25-30 o det känns ganska rimligt också. Ännu mer rimligt i somras då dollarn låg under 7 spänn...

1
Bevaka tråden