Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE T610 släpps i maj

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enligt tidningen Mobil släpps nya SE T610 i mitten på maj. Det tror jag blir en höjdare.
Läs artikeln på Mobil http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6446&sid=1;)

  • Medlem
  • 2003-03-26 18:32

Ge mig!

3694:- på inwarehouse.

Det är ju nästan gratis, kommer sälja som smör!

/ErikC

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-03-26 19:08

Shit, det var billigt! Jag som köpte en t68i i Fredags, självfallet med communicam. Jaja, vad gör man när gamla T39:an lämnade in...

Jag är helt övertygad om att den kommer att bli en hit, Nokia må ha släppt sin konkurrent till den redan (7250) men de lirar i helt olika divisioner...

Kanske byter min P800 till nya T610 i maj. Det är vissa funktioner jag inte använder så mycket i P800. Får fundera.....:rolleyes:

Så billig alltså? Det var fräckt! Fast det kanske hade varit bättre för min ekonomi om den kostat 8000 kr, då hade jag inte haft en suck. Nu går det ju kanske att ha råd med om jag lever på nudlar en månad...

Prylbegär är en mycket stark drift.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Jag är helt övertygad om att den kommer att bli en hit, Nokia må ha släppt sin konkurrent till den redan (7250) men de lirar i helt olika divisioner...

Håller helt med. Jag kan sätta min gamla 6110 på att den där telefonen kommer att sälja som smör! Enligt den där artikeln (den som var översatt från ryska eller nåt) så kommer andra tillverkare inte att komma med en likvärdig telefon på ett halvår eller nåt sånt.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-27 09:52

Läste i ett forum om MobileSync om någon som fått ett tidigt testexemplar av T610 och provat att synka med Macen. Det funkade tydligen prima. Så om det inte kommer nån synkmöjlighet för P800 så blir det nog ett byte.

Var faktiskt uppe på SE i går och fick fingra lite på 610:an. Trots upprepade vinkar om hur synd det är om mig för att min T68 är på reparation, och jag måste dras med en gammal Siemens, var det ingen som tyckte tillräckligt synd om mig för att jag skulle gå hem med en 610. :rolleyes:

Edit: Satte komman runt inskjuten bisats.

Kolla den här recensionen av T610 på Pricerunner. Den minskar ju inte vill ha-begäret direkt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-27 16:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Melker Lindström
Läste i ett forum om MobileSync om någon som fått ett tidigt testexemplar av T610 och provat att synka med Macen. Det funkade tydligen prima. Så om det inte kommer nån synkmöjlighet för P800 så blir det nog ett byte.

Både T610 och P800 bygger väl på Symbian OS? Syncen borde i sådana fall inte vara långt borta på P800 om den fungerar på T610.

Ett stort plus för T610 är att man blivit av med "Yes" och "No" knapparna.

  • Medlem
  • 2003-03-27 16:53

tror inte 610 bygger på symbian..

  • Medlem
  • 2003-03-27 16:55

För den som är sugen på mer info ang SE T610 kan ju kolla här.

Ett forum för en mängd mobiltelefoner.
Ont om macanvändare är det gott om men ändå. Länken går direkt till en titt på SE T610.
HowardChui.com

För den tekniskt intreserade, whitpapers på T610.
Dito för T68i och P800.

Alla använder syncML för komunikation med omvärden så jag tror inte eventuella syncproblem har med telefonen att göra, snarare är det iSync som inte är med i matchen.

edit: punktering och Syncsnack.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-28 09:51

I ett diskussionsforum om Jonas Sallings program hittade jag följande:

"I've had a quick go with a T610 and encountered no problems with MobileSync or
Sony Ericsson Clicker.

MobileSync
---------
I synchronized a subsection of my contacts and uploaded 39 contacts, all worked
ok.

Scott"

  • Medlem
  • 2003-03-29 02:48

Ovanstående verkar ju gott inför framtiden. Tänk så skönt att slippa bryt sig om kompabilitet vid en uppgradering av telefonen.

Kul grej... I sonyericssons whitepaper står det att laddning av T68i och T610 via usb inte är möjlig. Om man använder sig av den usb-kabel som ClaesOlsson säljer till T68i går det dock utmärkt (i alla fall för T68i). Inte helt fel.

/ErikC

Citat:

Skrevs ursprungligen av ErikC
Ge mig!

3694:- på inwarehouse.
Det är ju nästan gratis, kommer sälja som smör!

Nu har de sänkt priset till 3494:- exkl. moms (4368:- inkl.) hos inWarehouse .

Jag gissar att de mobil-ÅF som brukar ha de bästa priserna (i prisjämförelserna hos Pricerunner) kommer att pressa ner priset precis under 4000:- inkl. moms, när lev. av T610 kommit.

Kul att alla verkar gilla T610.

Tyvärr får jag inte varesig tycka eller informera om den (sitter inte på SEMC men väl EMP... ).

Jag tror dock att jag kan sträcka mig till att medge att jag kommer att inhandla ett ex så snart den finns i en butik nära mig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-01 20:38

Frågan är om det kommer att ligga på dessa nivåer när den kommer. Kan vara så att inWarehouse satt priset fel.

Om man tittar på dagens priser, bör man vara lite skeptisk till priset. Hoppas dock att det blir på den nivån. Blir priset sen sisådär 3995:- inkl moms kommer den verkligen att sälja! Då kanske till och med jag skaffar en.

Citat:

Skrevs ursprungligen av marcus
Frågan är om det kommer att ligga på dessa nivåer när den kommer. Kan vara så att inWarehouse satt priset fel..

Tror inte det är fel priser. Speciellt med tanke på att andra butiker ligger på ungefär samma nivå:
http://www.elektronikbutiken.nu/main.asp?sidan=visa_art&art_id=2222&kat_id=2
http://www.nyckeln.com/catalog3/advanced_search_result.php?keywords=t610

Och från mobil.se:
"Butikskedjan Geab uppger att man har satt priset till 4749 kronor utan abonnemang. Detta är dock än så länge bara ett preliminärt pris, och på en Geab-butik uppger man att priset förmodligen kommer att gå ner lite när telefonen väl kommer ut."

Rensade bort inläggen skrivna av slide.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-03 00:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av ErikC
Kul grej... I sonyericssons whitepaper står det att laddning av T68i och T610 via usb inte är möjlig. Om man använder sig av den usb-kabel som ClaesOlsson säljer till T68i går det dock utmärkt (i alla fall för T68i). Inte helt fel.

/ErikC

Det är inget konstigt alls, för at SonyEricsson vill ju bara ladda telefonerna med godkända laddare, och om man bara kopplar 5v från USB til "ström inn" på telefonen så har USB bussen för liten kapacitet och är inte stabil nog för at andvända "optimerad laddning". ClasOhlson's laddare garanterar ju igenting, om SE gikk ut och sa att man kunde ladda telefonerna med USB så hadde det varit det samma som att säga att tredjehands laddare också är ok. Vilket troligen skulle leda til fler batteriproblem pga. falaktiga laddare for SE's räkning.

Skal upp till SE's lokaler i Asker (Oslo) och se på telefonen den 7, skal då också pröva T610 (och P800 med ny SW, som skulle kunna emulera T68i med dynakiska menyer och sync etc.) mot iSync. Rapport kommer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ErikC
Ovanstående verkar ju gott inför framtiden. Tänk så skönt att slippa bryt sig om kompabilitet vid en uppgradering av telefonen.

Kul grej... I sonyericssons whitepaper står det att laddning av T68i och T610 via usb inte är möjlig. Om man använder sig av den usb-kabel som ClaesOlsson säljer till T68i går det dock utmärkt (i alla fall för T68i). Inte helt fel.

/ErikC

Själv har jag byggt om min P800-laddare så att den snor el från USB-kontakten istället för via nån jäkla elkabel som jag ändå inte vill ha liggande vid datorn.

om nån är intresserad så kan jag ta en bild och ladda upp här. Enda nackdelen är att om man stänger av datorn så strömförsörjer telefonen usb-enheterna bakvägen vilket innebär att telefonens batteri tar slut rätt snabbt om man råkar glömma den kvar.

hursomhelst, har kört på detta sätt i flera månader och det rockar fett.

Har någon lekt med T610:an än? Är riktigt nyfiken på hur bilderna från den interna kameran blir.

Titta på den här sidan så kan du se bilder på telefonen och bilder tagna med telefonen. Bilderna från kameran är ganska långt bak, ung. sida sex eller så.

Ja det kanske är läge att byta ut P800 till något smidigare format i maj:p

Men stämmer verkligen uppgifterna på bl.a Pricerunner att T610 saknar tid/alarm - en av de viktigaste funktionerna på en mobil? T610:s hemsida ger ingen indikation om motsatsen heller.

--Maria

Citat:

Skrevs ursprungligen av Maria M
Men stämmer verkligen uppgifterna på bl.a Pricerunner att T610 saknar tid/alarm - en av de viktigaste funktionerna på en mobil? T610:s hemsida ger ingen indikation om motsatsen heller.

--Maria

Nej det stämmer inte, lita aldrig på Pricerunners uppgifter, de är ofta ganska knapphändiga. Du kan prova telefonen här. Den har kalender, larm och tid.

Perfekt! Då vet jag vem som blir T610-ägare när den kommer ut på marknaden!

  • Medlem
  • 2003-04-07 04:09

Se där ja!

3278:- exklusive, resp 4097,50:- inklusive moms på Clickontime.

Finns inte med på pricrunner men det är kul att se att priserna sjunker.

/ErikC

  • Oregistrerad
  • 2003-04-07 11:52

Någon som vet om man kan aktivera/avaktivera blåtand med hjälp av profiler i nya T610:an? Något som inte går med min T68i vilket stör mig lite grann.

Bevaka tråden