Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns inte trådlöst tangentbord med numerisk del?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-11-20 12:56

Finns det ett apple wireless keyboard med numerisk del svenskt? Hittar inte något sådant på applestore (eller någon annanstans heller). Måste man köpa ett utan siffersatsen bredvid om man ska ha det trådlöst? Någon som kan hjälpa mig?

Ändrade rubriken. Försök sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om!

/Mod

Ursprungligen av Alvis:

Finns det ett apple wireless keyboard med numerisk del

Om vi pratar om Apples nuvarande generation tangentbord (aluminium) så är svaret nej. Det trådlösa tangentbordet saknar tyvärr numerisk del.

Men den förra generationen (vit och genomskinlig plast) hade numerisk del både i den trådlösa och trådade varianten. Det går säkert att få tag på någonstans fortfarande.

Det kommer snart ett tangentbord från Logitech som är trådlöst (bluetooth) och har numerisk del.
Macoteket - Logitech diNovo Edge Mac Edition
Jag har provat pc-varianten som känns riktigt bra och kommer köpa denna så snart den kommer ut. Preliminär leveranstid är i slutet på november.

  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2008-11-26 17:05

Det verkar gå att beställa från Logitech nu, men hmm... det ser inte riktigt lika snyggt ut med den numeriska delen. Måste nog vänta tills det finns i butik, så man kan känna lite på det. Annars önskar jag att Apple kunde komplettera sitt trådlösa tangentbord med en trådlös keypad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-26 20:16

Hah, vilken jävla grej. Lite synd att dra slut på telefonen bara.

Men hur gör man? Vad betyder launch "numberkey"

Som jag fattar det har du ett program i iPhonen som pratar med Macen via Bluetooth. Macen ser iPhonen som ett numeriskt tangentbord.

Ball lösning, om inte så praktisk. Man får ju lägga iPhonen på en kudde eller nåt för baksidan är ju oval, ett "pet" på den och den flippar ju iväg...

Ursprungligen av Goflorp:

Som jag fattar det har du ett program i iPhonen som pratar med Macen via Bluetooth. Macen ser iPhonen som ett numeriskt tangentbord.

Ball lösning, om inte så praktisk. Man får ju lägga iPhonen på en kudde eller nåt för baksidan är ju oval, ett "pet" på den och den flippar ju iväg...

Nej så är det inte! Har ju ingen blåtand på Touchen. Däremot ska man ladda hem ett program som heter Numberkey Connect ( från BALMUDAs hemsida) och installera det samt öppna applikationen på Ipoden/Iphonen. Då hittas enheten och man trycker Connect.

Vips är det klart och funkar helt underbart iaf för mig som inte har en oval Iphone, touchen ligger mkt stadigt och prydligt bredvid mitt lilla blåtandstangentbord

//Kristoffer

1
Bevaka tråden