Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

11n till mini - igen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-11-26 15:29

Jag försöker envist få till 11n till min Mini utan att dra sladd.

Om jag byter ut min gamla Express (11g) mot en ny 11n, då får jag full fart till iMac och MacBook, men inte Minin.

Ett alternativ är att köpa en liten USB-pinne med 11n. Kompakt, men nätverk över USB är det inte många som förordar.

Kan man inte köpa en router och låta den "routa" trafik från AirPort Express? Den här säger sig kunna agera som repeater Macoteket - Netgear WNR834B RangeMax NEXT TrÃ¥dlös Router (AirPort Extreme) 802.11n betyder inte det att man kan låta den ta emot signaler från Expressen och sedan köra nätverkssladd mellan routern och Minin?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-11-26 15:33

Eller så köper du två AirPort Express med 11n och länkar ihop dem med WDS.
Då kan du ansluta minin med tråd till den ena APen.

  • Medlem
  • 2008-11-26 15:39

Aha - WDS var nytt för mig, men det verkar ju helt rätt.

Det verkar vara vettigt att inte blanda olika märken när man ska köra WDS, iaf att döma av en snabb sökning på nätet. Känns det igen?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-11-26 16:02

Det är nog säkrast att hålla sig till Apples routrar som sagt.
Jag har en AirPort Extreme länkad med en AirPort Express.

Funkar perfekt.

  • Medlem
  • 2008-11-28 09:32

Det slog mig precis att jag behöver fler ethernet-portar eftersom vi eventuellt ska gå över till IP-telefoni. Så två Express (som jag precis höll på att köpa) blir trots allt ingen bra lösning. Extreme är lite dyr tycker jag...men man får väl vad man betalar för antar jag? Bra grejer?

Ytterligare en problematik är min iPhone som direkt kommer dra ner mitt 11n nät till 11g så fort dess wlan är på. Kanske får undvika att låta den använda wlanet hemma helt enkelt.

1
Bevaka tråden