Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac version 3.02

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Gambit regerar, som alltid.

Tjalfe: Angående annons längst upp: Annons = du betalar inget för 99Mac (eller lite), ingen annons = du betalar för 99Mac.

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-27 00:39

Gambit, nu får du väl för fan skärpa dig.
Detta är inte den första gången som du skiter ur dig rövsura kommentarer bara för att ta tillbaka dem en kvart senare.
Jag försöker inte lära dig någonting. Jag vet att både du och jag har varit ute och surfat en både en och två gånger.
Jag skriver vad jag tycker och läser vad du skriver och svarar vad jag tycker. Att du då ska flyga i taket (även om det är i 36 minuter) känns väldigt onödigt och aggressivt. Räkna till tio, vad sägs om hundra?

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Gambit, nu får du väl för fan skärpa dig.
Detta är inte den första gången som du skiter ur dig rövsura kommentarer bara för att ta tillbaka dem en kvart senare.

Det var vackert skrivet.
Fick en tår i ögonvrån.
Jag lovar att räkna om du lovar att sluta vara så spydig.
Om jag reagerar reagerar jag för att något är knasigt skrivet.
Om jag ber om ursäkt för att jag blir arg är väl bättre än ingenting alls eller som ovan bli vulgär.
Tråkigt, acke. Blir lite besviken på dig faktiskt för jag trodde du var lite hövligare.

Förövrigt har jag vant mig vid den bruna 99mac-färgen men tror fortfarande på massor utav färgval, om någon bryr sig.

/G

  • Medlem
  • Haninge
  • 2003-03-27 13:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Gambit regerar, som alltid.

Tjalfe: Angående annons längst upp: Annons = du betalar inget för 99Mac (eller lite), ingen annons = du betalar för 99Mac.

Självklart är det kul med lite reklam som t o m kan vara förkovrande...

Men jag tycker att 99mac redan nu, kan börja ställa krav på att reklamen skall vara stillbild, då reklamköparna ju faktiskt når det största potentialet på hela nätet av svenska mackunder...

Jag tycker helt enkelt inte om när det fladdrar. Det är så mycket fladdrande i samhället och det är skönt att kunna knalla in hit och slippa det....

I ett längre perspektiv kan det ju till slut bli 38 popuppar man måste klicka ihjäl innan man kan ta del av något intressant tycke...

Fast en sak är ju "Popup" fönster och en annan en blinkande reklamremsa (som är snäppet bättre än "popup" fönter, enligt mig).

Jag tror det skulle bli ett ramaskri om "popup" fönster skulle dyka upp på 99mac.

/G

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-27 16:05

Version 3 buggar på min dator:

Vänsterkanten är VÄLDIGT STOR för vissa användare..._Det verkar som om ADMIN:ar "tar lite mer plats". Sure, admin:ar i alla är, men det stör som attan när man läser ett längre stycke. Jobbigt är också att olika folk tar lite olika mycket plats... Bugg i Safari kanske?

Även så blev TEXTDELEN vädligt konstig när man placerade en stor bild där - den blir större åt både höger och vänsterkant, inte bara åt en kant. Såg lite märkligt ut när en använders info låg långt utanför "ramen" för alla andra användare

Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik.dv
Version 3 buggar på min dator:

Vänsterkanten är VÄLDIGT STOR för vissa användare..._Det verkar som om ADMIN:ar "tar lite mer plats". Sure, admin:ar i alla är, men det stör som attan när man läser ett längre stycke. Jobbigt är också att olika folk tar lite olika mycket plats... Bugg i Safari kanske?

Även så blev TEXTDELEN vädligt konstig när man placerade en stor bild där - den blir större åt både höger och vänsterkant, inte bara åt en kant. Såg lite märkligt ut när en använders info låg långt utanför "ramen" för alla andra användare

Kan du fixa en screenshot på detta? Har inte upplevt det själv nämligen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gambit
Jag tror det skulle bli ett ramaskri om "popup" fönster skulle dyka upp på 99mac.

Nej då, vi surfar alla med Camino och har popup blocking påslaget, så vi skulle aldrig märka det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-27 16:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gambit
Det var vackert skrivet.
Fick en tår i ögonvrån.
Jag lovar att räkna om du lovar att sluta vara så spydig.
Om jag reagerar reagerar jag för att något är knasigt skrivet.
Om jag ber om ursäkt för att jag blir arg är väl bättre än ingenting alls eller som ovan bli vulgär.
Tråkigt, acke. Blir lite besviken på dig faktiskt för jag trodde du var lite hövligare.

Förövrigt har jag vant mig vid den bruna 99mac-färgen men tror fortfarande på massor utav färgval, om någon bryr sig.

/G

Tyckte nog att du satte nivån ganska bra. Förstår faktiskt inte vad du blir arg över. Om du tittar på mina meningar så ser du att det sitter ett ? efter nästan varje mening. Mer frågande än konstaterande.

Om du tycker att rövsur och "skita ur sig" är tecken på vulgaritet så antar jag att jag får finna mig vid att vara vulgär i dina ögon.

Well, jag varken tänker eller orkar gå och vara sur på nån för en sådan här skitsak.
Känner du att det är någonting som behöver redas ut så messa mig privat så slipper alla andra ta del av det.

Nä, jag har lagt ned.
Gillar inte grovheten ord och arrogansen i dina ord (som jag ser det-uppenbarligen inte du) bara.

Jag har sagt mitt...Färdig

/G

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-27 19:30

Version 3 buggar på min dator:

Nu testar jag sidan på min maskin hemma och där upplever jag inte samma buggar - det måste vara ett fel kopplat till den Safari-versionen jag kör på jobbet - tror jag har en ganska gammal version där.

Här sitter jag i Jaguar 10.2.4 med Safari v.67 och det ser mycket bättre ut än! Snabbt som attan går det också att få upp sidorna (tack till version och Safari v.67 kan jag tänka mig)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik.dv
Version 3 buggar på min dator:

Nu testar jag sidan på min maskin hemma och där upplever jag inte samma buggar - det måste vara ett fel kopplat till den Safari-versionen jag kör på jobbet - tror jag har en ganska gammal version där.

Här sitter jag i Jaguar 10.2.4 med Safari v.67 och det ser mycket bättre ut än! Snabbt som attan går det också att få upp sidorna (tack till version och Safari v.67 kan jag tänka mig)

Safari v64 och 99mac går väl inte riktig hand i hand har jag för mig...

/J

  • Medlem
  • 2003-03-30 15:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tjalfe
Jag tycker helt enkelt inte om när det fladdrar. Det är så mycket fladdrande i samhället och det är skönt att kunna knalla in hit och slippa det....

själv tycker jag din "lilla" animerade gif är ganska störande. väldigt svårt att koncentrera sig på texten.

/majk

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Kan du fixa en screenshot på detta? Har inte upplevt det själv nämligen.

Skickade nyss ett screenshot till er hur det ser ut hemma hos polaren. Var tvungen och åka hem för att se hur det ser ut på min dator. Här funkar det prima så även på hans pc men ej på PBn.

T-son

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-04-09 11:10

MEN

Nu har jag skrivit FLERA inlägg (minst 4 idag) och ändå står det att jag har bara skrivit 4 inlägg sedan october. Jag hade tänkt att jag skulle få visa min vackra nuna, men då måste jag ha fler inlägg först.

Bevaka tråden