Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rip av ljudbok i iTunes 8 - sprakar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det var ett tag sedan jag rippade en ljudbok från CD skiva, men har ett par nyare som skulle vara bra att ha som AAC, så jag gjorde som jag alltid gjort (fast det tog ett tag att hitta var man ställer in bitrate för filerna då detta flyttats), jag ställde in bitrate 64kbps och kryssade i rutan för Anpassa för tal, eller vad det stod. (iTunes 8.0.1)

Jag rippade en skiva och kollade resultatet, det lät som en vinyl från Myrorna utan fodral!!

Jag har alltid rippad ljudböcker i 64kbps utan problem (vissa använder 32kbps men det låter så dåligt att man tröttnar snabbt).

Är det något jag missat ?!

Jag kan alltid prova på en av husets alla anda Macar, men denna är ju nästan splitter ny...

Nu vet jag var det är !!! (och jag är ganska förvånad)

Jag ville rippa ett par CD-böcker och fick skitresultat på min iMac Alu med Tiger och iTunes 8.0.1 så jag lånade min sons MacBook, samma resultat. Så jag kollade om det fanns några uppdateringar, och mycket riktigt, jag uppdaterade iTunes från 8.0.1 till 8.0.2, men ingen skillnad.

Jag gick in i inställningarna och slog AV "Optimera för röst" och då lät det som det skulle.

Hur kan en sådan "feature" göra resultatet så dåligt, och fortfarande finnas kvar ???

OBS! Det är en modern ljudbok och inte musik jag pratar om...

1
Bevaka tråden