Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst tangentbord och mus fungerar ej med Macbook efter vila

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-25 21:41

Jag har ett litet bekymmer med min nyinköpta Macbook. Jag har skaffat trådlöst tangentbord och mus, båda från Apple, för att använda när jag kopplar in datorn till min externa skärm.
Både tangentbord och mus fungerar bra till dess att jag försätter datorn i vila. Jag kan väcka datorn ur vila med båda delarna men så fort OS X vaknat till liv så fungerar varken tangentbordet eller musen. Ibland börjar det fungera om jag stänger av -och slår på tillbehören men oftast måste jag starta om datorn. OS X "ser" dock båda tillbehören trots att dom inte går att använda.

Någon som har liknande problem eller har någon idé om vad man kan göra åt det?

Låter mystiskt... Jag kör ett trådlöst apple tangetbord till min macbook och det funkar efter vila som jag sätter min dator i nästan hela tiden... Min macbook är dock en gammal vit en.. kanske är en barnsjukdom. Det låter lite som det nåt fel med bluetooth..

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-11-25 23:38

Jag hade liknade problem med nya macbooken och det trådlösa tangentbordet. Hände ett par gånger. Men jag använder inte det trådlösa dagligen, tar fram det när det behövs. Så jag har varken lösning eller tydligt klart för mig att det är samma problem. Jag ska försöka testa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-26 10:13

Ja man får hoppas att det är nåt mjukvarurelaterat som går att åtgärda.

1
Bevaka tråden