Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdaterade lite filer i programuppdateringen.

Startade om som den bad om.

Nu kommer jag inte in i mitt hemkonto.

Startade ett nytt konto för att testa, när jag kör check disk så låser sig skivverktyg.

Vad kan vara fel och vad kan man tänkas göra?

Jag har som tur är gjort backup med timemachine. Om jag skapar ett nytt konto - hur kan jag då få över allt från timemachine till mitt nya användarkonto?

Testade att köra en uppstart med shift - säkert läge - den tuggade igenom - jag provade igen att starta upp mitt konto men kommer inte vidare utan fastnar i rymd bilden men med en pekare - thats it.

Har inte en aning hur jag ska kunna gå vidare.

Någon som vet?

Har nu även kört Äpple s och där fsck - startade upp och körde onyx, rep av rättigheter, och även en check av disken, sen omstart - men utan positivt resultat. - tyvärr.

Kan inte riktigt förstå vad som är problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-25 21:24

Vad var det för uppdateringar du installerade och under vilket Mac OS X?

Pro app update
quicktime komp. update
Safari
iTunes
Raw kameraformat

Jag kör 10.5.5

Alltså jag kan använda andra konton men inte mitt egna som jag använder dagligen - jag försöker ta reda på hur jag kan återställa det med tidigare från time machine - eftersom systemet fungerade innan jag körde uppdateringen borde jag rimligtvis kunna återställa.

Men eftersom jag inte kommer in på kontot vet jag inte hur jag ska kunna återställa.

Någon?

ok något smart sätt måste väl ändå finnas när man kört backup med time machine?

Ok. Jag återkommer hit med svar när jag vet hur man gör för att delge alla er här som inte vet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-26 09:38

Kan du inte starta om med OSX-skivan och välja att återställa från backup (Time Machine)?

Ursprungligen av doomas:

Kan du inte starta om med OSX-skivan och välja att återställa från backup (Time Machine)?

Kan man då återskapa enbart ett användarkonto?

Kan man gå tillbaka i tid och dra sin användarmapp och återställa på detta sätt.

Alltså från ett annat konto.

?

Nu har jag provat att byta ut min hemma mapp mot en tidigare som har fungerat men icke - fortfarande problem.

Vad fasiken ska man göra?

Alltså här var det inte mycket hjälp att hämta.

Monolog - kan berätta att det enda sättet var att starta upp med original skivan och återställa hela paketet - det gick helt enkelt inte att enbart välja en äldre version av hela min användarmapp.

Så nu funkar det igen.

Tack Doomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-27 21:40

Grymt, såg tråden nu (lite försent), även om jag kanske inte kunnat hjälpa dig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-27 21:40

ovanligt tom tråd utöver dig själv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-27 22:08

Oj, ursäkta att jag inte kollade in tidigare. Vad bra att det löste sig ändå!

1
Bevaka tråden