Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XP installationen hänger sig...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-24 16:20

..Eller jag tror snarare att det är tangentbordet som slutar svara.

Hur som helst, jag sitter med en iMac 24", har kört igång Boot Camp, partitionerat HDn och startat upp på XP-skivan. Tyvärr kommer jag inte längre än så, för när jag ska trycka enter för att ta mig vidare genom setup'en är tangentbordet dött. Någon som har råkat ut för detta (och vet hur man tar sig vidare)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-24 18:40

Vad är det för tangentbord? Apples?
Finns en uppdatering: Apple - Downloads - Firmware & Hardware - Keyboard Software Update 1.2

Kan du inte köra bara med musen då?

Ursprungligen av acke:

Kan du inte köra bara med musen då?

Ha ha, Windows utan tangentbord...

Många PC vägrar starta utan tangentbord. Själv kör jag ofta iMacen med bara mus inkopplad då jag ställt upp den för att kolla på film eller något. Behöver inget tangentbord för att dra en fil på VLC, men Windows måste ha tangentbord så man kan trycka <ctrl><alt><del>!!!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-25 09:47
Ursprungligen av acke:

Vad är det för tangentbord? Apples?
Finns en uppdatering: Apple - Downloads - Firmware & Hardware - Keyboard Software Update 1.2

Kan du inte köra bara med musen då?

Ja, det är Apple's tangentbord. Jag testade att hämta den där uppdateringen, men den var dessvärre äldre än bef. version som är installerad i datorn.

Mus är tyvärr inget alternativ under installationsfasen... Det är bara tangentbord som gäller där.

Betr. skivan så har jag testat med både SP2 och SP3, men datorn beter sig likadant i båda fallen

Ursprungligen av lensv:

Hur som helst, jag sitter med en iMac 24", har kört igång Boot Camp, partitionerat HDn och startat upp på XP-skivan. Tyvärr kommer jag inte längre än så, för när jag ska trycka enter för att ta mig vidare genom setup'en är tangentbordet dött. Någon som har råkat ut för detta (och vet hur man tar sig vidare)?

Har du använt DENNA skiva förut ? Om inte, kan det vara en för gammal version (icke-SP2) ?

Jag har bara installerat med min SP2 skiva samt Vista utan problem, men tydligen så krävs SP2, fast detta kan vara strunt...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-25 11:57

Found it! ..Av någon outgrundlig anledning slår Apple's förbenade Mighty Mouse ut datorns keyb. Så fort jag kopplar ifrån musen funkar tangetbordet som det ska...

Bra att veta. Alltid kul att lära sej av andras "misstag"...

1
Bevaka tråden