Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudutgången på min MacBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-24 16:28

Hejsan, jag har en ny MacBook och funderar nu på om en grej med ljudutgången är att fundera på eller om det faller inom ramarna för vad som är normalt. Det är nämligen så att jag inte i dagsläget använder AirTunes, utan en sladd för att koppla ihop datorn med stereon. Kontakten som jag pluggar in i datorn är rätt känslig för att dras utåt, även om det bara är lite. (Kanske inte låter så konstigt men jag skall förklara.) Det finns ett bestämt "snäpp" när man pluggar i och ur sladden som känns definitivt och bra, men om man har kontakten i, spelar musik och bara drar ut kontakten det minsta, alltså mycket mindre än vad som krävs för att komma över "snäppet" så går ljudet över till högtalarna i datorn och stereon kopplas ur. Nu är det ju inte så konstigt att det händer och att man måste ha i kontakten för att det skall funka, det säger ju sig självt, men att den inte tål att åka ur ens det minsta? Ibland när jag flyttar datorn med sladden i, t.ex. lyfter den från sängen upp i knäet, så hoppar ljudet ur. Lite irriterande. Jag har funderat på om det är sladdens kontakt som är boven, den är rätt gammal och det skulle ju kunna tänkas att slitage där är orsaken till att det inte blir perfekt kontakt. Är det här något ni känner igen hos era MBar?

Varför inte prova med en ny kontakt?
Du kan ju köpa en "blind" kontakt för 25:- på Biltema.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-11-24 18:11

Ny kontakt tror jag också på. Jag har haft problem med lite kontakter, och på just macbooken (den gamla). Den är väldigt känslig för slarvigt gjorda eller slitna kontakter. Vet inte om det har något med att man kan få ut digitalt ljud ur den också?

Det kan tilläggas att jag bytte kontakt ganska snabbt, eftersom att jag fick ett väldigt starkt brum i högtalarna genom min gamla förstärkare, tillräckligt starkt för att grannarna skulle hoppa högt.

1
Bevaka tråden