Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash och Simpleviewer problem på Mac.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Snabb fråga. Ett flertal hemsidor väljer att visa sitt galleri med bilder i "Simpleviewer" och det har alltid funkat bra på min gammla PC, men nu när jag kör Mac och aldrig mer vill ta i en PC så vill jag gärna att simpleviewer galleri ska fungera.
Men jag blir bara uppmanad till att ladda ner Flash Player (Requires Flash Player) trots att
jag har laddat ner det och installerat det ett flertal gånger. Och installationen har lyckats eftersom jag dirigeras om till safari och Flash hemsida direkt efter installationen, där dem säger att installationen lyckades.
Är det någon som vet vad jag gör för fel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-13 17:12

Provat fler än 1 sida?

Funkar denna tex: http://www.airtightinteractive.com/photos/ ?

Testat nåt annat än Safari? Vad för Mac sitter du på?

Ursprungligen av Sissy:

Provat fler än 1 sida?

Funkar denna tex: http://www.airtightinteractive.com/photos/ ?

Testat nåt annat än Safari? Vad för Mac sitter du på?

Jag har testat med både Safari och Firefox, men det galleriet jag försöker se
fungerar inte oavsett webbläsare. (www.funnyfarmtattoo.se) Kan det bero på att han använder en äldre version av Simpleviewer i sitt galleri eller något sånt?
Den sidan du hänvisade till fungerade dock som den ska utan några problem. (Riktigt snygga fotografier för övrigt)
Jag sitter på en MBP 17" C2D köpt i April i år.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-13 20:34

Som det står i SimpleViewers FAQ #1 beror detta på att det är för gammal version i galleriet. Det är upp till galleriägaren att skaffa fram den senaste (v1.8).

Okay, då vet jag det.
Då var allt som det skulle, tack för svaren!

Hej!
Jag har också en fråga på samma tema. Jag har laddat ner senaste versionen av Simpleviewer och har tänkt använda det för att lägga upp ett fotoalbum på en hemsida. När jag körde PC använde jag Picasa men vilket program funkar bäst till Mac? Jag provade iPhoto men det verkar inte hitta simpleviewer utan länkar till en egen bildsida som jag inte diggar. Någon som har nåt bra svar?

1
Bevaka tråden