Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fodral till nya MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om någon kommer över sidor där de säljer fodral till de nya MacBook Pros:arna får ni gärna posta dem här Har själv inte sett en enda. Lär ju vara en del som är ute efter fodral nu. Jag tänkte mig något som känns lite lyxigt och som skyddar min dyrgrip ordentligt

Jag var in hos min lokala apple återförsäljare och köpte ett macbook pro fodral, dock till gamla modellen men testade deras demo macbook pro i fodralet, passade perfekt iallafall
Vet dock inte var du kan hitta nya fodral till nya modellen. Tipsade bara om att de äldre fodralen passar bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 19:05

Beställde ett av de gamla fodralen då AppleStore över telefonen sa att de skulle passa precis lika bra!

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-29 09:27

Hade långt innan släppet av den nya Macbook Pro:n tänkt skaffa något från Booq. Har mestadels tänkt på deras "sleeves". Som jag förstår det så är deras sleeve "Vyper M3" gjord för nya modellen.

Har även funderat på deras Slimcase M.

någon har tidigare lagt in namn och bild på ett fodral i Gummi med en yta som slitbanan på ett bildäck? Lev/tillverkare, pris?

Det är lite meckigt att söka runt med iPhonen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-29 17:08

Jag köpte ett sånt här idag på Macforum i GBG

Macoteket - Tucano Second Skin Quadro MacBook Pro 15.4", Svart

"Passar alla modeller av Apple MacBook Pro15.4". Även modellen med svart ram runt bildskärmen."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 20:12
Ursprungligen av Goflorp:

någon har tidigare lagt in namn och bild på ett fodral i Gummi med en yta som slitbanan på ett bildäck? Lev/tillverkare, pris?

Det är lite meckigt att söka runt med iPhonen...

Kanske det här du menar?
Macoteket - Huzzk GT 15' Sleevie - REA

Men det passar inte till den nya MBP...

Ursprungligen av odelsteken:

Kanske det här du menar?
Macoteket - Huzzk GT 15' Sleevie - REA

Men det passar inte till den nya MBP...

Där va det ju!

Får kolla runt på huzzk's (säg det snabbt på fyllan om du kan!) hemsida lite....

TACKAR ! Från botten av mitt hjärta!

Ursprungligen av Goflorp:

Där va det ju!

Får kolla runt på huzzk's (säg det snabbt på fyllan om du kan!) hemsida lite....

TACKAR ! Från botten av mitt hjärta!

Måsta bara flika in och säga att jag verkligen rekommenderar Huzzk's fodral. Har ett sånt, den gråa med växterna på, och det har skyddat min MBP i över ett år nu. Jag har med mig datorn till skolan i princip varje dag och den ser fortfarande ut som ny.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 17:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 22:34

Hah! Det där har jag aldrig sett förut. Riktigt stiligt faktiskt. Mitt nästa blir nog ett sådant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-01 21:50

Någon som har testat något Sandqvist 15,4" fodral med nya MBP? Tycker de gör snygga fodral till bra priser men det vore ju dumt att köpa ett som inte passar...

Macoteket - Sandqvist 15" skin Grå/Svartrandig

  • Medlem
  • 2008-11-02 11:29

För ett tag sen hade hem(?)feber en länk till ett danskt desginställe som hade fodral och annat smått och gott i skinn. Någon som känner till det? Jag har tappat bort adressen... Det var väldigt dyrt, men man kan ju alltid drömma

Hoppar in här istället för att skapa en ny tråd i MacBook...
Byron/Jesper, får jag bonus poäng eller tillsägelse ?!

Är det någon som använt just denna ?

Speck | SeeThru Hard Shell for MacBook 13"

Ursprungligen av SkrotNisse:

Hoppar in här istället för att skapa en ny tråd i MacBook...
Byron/Jesper, får jag bonus poäng eller tillsägelse ?!

Är det någon som använt just denna ?

Speck | SeeThru Hard Shell for MacBook 13"

Tycker det verkar helgerån att klä in sin dator i ett sånt.
Lite som att ha en Ferrari med gummerad presenning över fronten mot stenskott...

Tycker faktiskt att en repad MacBook är snyggt.
Den är ju ändå inte värd några större pengar om tre år...Några repor gör nog varken av eller till. DÄREMOT kan jag tycka att skydd mot smällar och slag (skolmiljö?) där har ovan skydd en poäng...

Nästan lite komiskt är de som sätter en väska på sin mobiltelefon för att inte repa den, den blir ju mindre värd den dag man säljer den... vesst... nån som vill köpa en orepad T29:a ? ...

Ursprungligen av SkrotNisse:

Hoppar in här istället för att skapa en ny tråd i MacBook...
Byron/Jesper, får jag bonus poäng eller tillsägelse ?!

Är det någon som använt just denna ?

Speck | SeeThru Hard Shell for MacBook 13"

Har flera vänner med just detta skal. Otroligt dåligt. Kommer även ihåg att den fick sjukligt dålig kritik i svenska macworld. Datorn går inte längre att öppna fullt och den känns väldigt plastig.

Nja, det har inte med värde att göra. Det är min 6-åriga dotter. Hon har sin egen vita MacBook (min son har en svart, jag en MBP, min katt Kenny...) och jag vet att hon skulle uppskatta en rosa MacBook, det var det enda.

klockrent skäl. Köp ett och prova. Tror säkert själva produkten är bra.

Lustigt hur man fnyser åt vissa saker, sen när man sitter där med en egen dotter så ser man på saker lite annorlunda. Har en till på gång, hon kommer i februari, fast min son ville hellre ha en lillbrorsa istället för EN TILL syrra...

Fast han har i alla fall en svart MacBook ;o)

Grattis i förskott

Tackar

Hon kanske kan få en MBP som ett års present...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 20:42

Kan meddela att Sandqvist 15" fodral passar utmärkt även till nya MBP. Köpte det sista på M-zone (SOUK, Sthlm) i helgen på ren chansning. Nu när datorn dök upp testade jag direkt och det passar.

Ni som har "Gummi-fodralet" Huzzk GT. Är det mycket smuts som fastnar på de? Är det mycket friktion mot väskan när man drar ut det? Alltså mellan fodralet och väskan som man har fodralet i..
Sjukt snyggt annars!

Jag har det, funkar super!

Dock måste jag tillstå att när man öppnar så kan man inte dra dragkedjan hela vägen bakåt, om du förstår vad jag menar. Det kan bli lite irriterande. För att uttrycka sig milt.

Det slutar ofta med att jag tar ut datorn helt o hållet ur fodralet och lägger den ovanpå..Det är kanske enklare att titta på ett för att förstå vad jag menar..
http://www.equip-u.com/shop/images/products_computers/huz_sleevie_gt.jpg

Köpte mitt för att jag var orolig att de andra kunde släppa in fukt. Tror nu inte att det här är idiot-säkert, det är ju en dragkedja på den... men det funkar i bra, känner att jag kan jobba lite varsom eftersom det tål att skitas ner. Skönt grepp också, har aldrig kännt att den kommer glida ur handen på mig.

Får även många impade kommentarer, min lärare tillstod till o med att det var vackert..

Ursprungligen av klarabara:

Jag har det, funkar super!

Dock måste jag tillstå att när man öppnar så kan man inte dra dragkedjan hela vägen bakåt, om du förstår vad jag menar. Det kan bli lite irriterande. För att uttrycka sig milt.

Det slutar ofta med att jag tar ut datorn helt o hållet ur fodralet och lägger den ovanpå..Det är kanske enklare att titta på ett för att förstå vad jag menar..
http://www.equip-u.com/shop/images/products_computers/huz_sleevie_gt.jpg

Köpte mitt för att jag var orolig att de andra kunde släppa in fukt. Tror nu inte att det här är idiot-säkert, det är ju en dragkedja på den... men det funkar i bra, känner att jag kan jobba lite varsom eftersom det tål att skitas ner. Skönt grepp också, har aldrig kännt att den kommer glida ur handen på mig.

Får även många impade kommentarer, min lärare tillstod till o med att det var vackert..

Kommer beställa ett som en julklapp till mig själv...det ser ju helt brutalt ut...

Skall kontakta MacForum.

Ursprungligen av Goflorp:

Kommer beställa ett som en julklapp till mig själv...det ser ju helt brutalt ut...

Skall kontakta MacForum.

Det funkade väl inte till nya MBP, är det inte en sådan du köpt precis ?

Det finns ett till salu på Tradera, och då det var rosa och min 6-åriga dotter har sin vita MacBook tänkte jag att hon skulle tycka det vore ballt med en rosa (en av hennes favoritfärger), men som tur har jag inget sagt, så den förblir vit.

Förresten, hennes vita är mycket bättre än min sons svarta MacBook när ljuset är lite lågt och man ska skriva. Ser inte tangenterna...

Fan vet, läser på deras hemsida och där verkar det inte vara ngt problem.
De har ngn asterisk om att den även passar "gamla" MB/MBP...

Så Öh? skall man beställa eller inte?

det är i alla fall rea på det, jag betalade säkert 400 för mitt...

är den nya MBP annorlunda i storlek?

Skitet verkar vara flärparna över hörnen och att storleken inte är densamma.

Bevaka tråden