Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dålig airport

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett konstigt problem, lånade internet av grannen ett tag när jag var i stockholm. Det gjorde även min syster och min pojkvän. (Det var inte en chans i Ropsten att vi kunde ta reda på vems det var annars hade vi frågat.. och det hör kanske inte mycket hit)

Det som var så underligt var, min syrra har en MB och fick kontakt med internet var som. Min pojkvän har en monster-dell och han fick också in internet var somhelst. Bägge två hade bara "en plupp" men likafullt kunde de använda det...

Jag med min MBP 3,1 fick nästan sitta utomhus för att få in det? Och det växlade mellan fullt och ingenting alls. När det vart inget alls var jag tvungena att välja nätverket på nytt annars var det och förblev borta..

Nu är det inte så att jag vill kunna låna internet hela tiden. Men det här är något upprepade sig hemma med vårt eget nät. Inte så att det försvann, satt 2 meter från routern. Men det växlade hela tiden mellan fullt och inte helt fullt. Något som inte hände min pojkvän som satt ännu närmre routern.

Detta har lite spätt på våra diskussioner mellan en dell-användare och en nyfrälst mac-dito.

Så nu undrar jag, vad beror det här på? Går det att göra något åt?

När jag i lösa ordalag berättade om det för supporten så lät det som om det var fel på airport-kortet?

Mycket tacksam för hjälp!

Har också en MacBook Pro som beter sej konstigt. Ibland full reception, ibland ingenting, eller en bar som ändå inte ger någon funktionell kontakt. Allt detta med samma router (Apples), men alla andra av mina barns MacBook, min gamla PowerBook 12" etc. har INGA problem.

Antar att denna tråd stängs då problemet redan diskuterats, men detta är ett problem som återkommer om igen

jag kunde inte hitta en tråd om det här...jag måtte ha försökt på nåt dåligt vis?
Har du en länk till en sådan tråd?

1
Bevaka tråden