Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire 400/800 adapter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte lägga en order på lite prylar från applestore nu till min mbp.
Behöver givetvis en adapter så att jag kan koppla in vanliga firewire 400 tillbehör så som kameror i den. Hittar dock ingen sådan på applestore, någon som kan peka mig?
(Vad heter dem?!) Hade varit skönt att få med det i samma beställning nämligen.

Mvh
Anton Silver

Räcker det inte bara med en kabel med 9 stift i ena änden och 6 stift i den andra?

WEBHALLEN.com [Deltaco Firewirekabel 9-Pin -> 6-Pin 2m]

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-22 15:51
Ursprungligen av Per Fogelberg:

Räcker det inte bara med en kabel med 9 stift i ena änden och 6 stift i den andra?

WEBHALLEN.com [Deltaco Firewirekabel 9-Pin -> 6-Pin 2m]

Fast just Apple Store har ironiskt nog bara kablar och tillbehör för den numera avskaffade FW400 standarden, inget FW800 alls så långt jag kan se.

Kjell & Co har en 9-stift till 4-stift kabel, om det skulle behövas till någon kamera.

De har även en 9-stift till 6-stift adapter om du vill använda befintliga kablar.

Senast redigerat 2008-11-22 20:43

Tack för hjälpen! Lite underligt att Steve säger att det ska finnas sladdar för det då de inte tillhanda håller dem alls... Men det får väl bli från någon annan stans då. Tusen tack!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-22 20:30

Apple Store i USA har dom. Men det är vanliga Belkin som du kan köpa någon annanstans ifrån.

1
Bevaka tråden