Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte kopiera filer från extern hårddisk FAT32 längre

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-22 19:13

Hejsan,

märkte idag att jag inte kan kopiera över filer från min externa hårddisk, en WD Elements 500gb, som har funkat felfritt sen jag köpte den för drygt ett år sedan. Kopiera filer från MBens hårddisk till externa går fint, samt ladda hem filer till externa och till interna direkt.

WDn är formaterad med FAT32 om det kan vara till nån hjälp (men det har den alltid varit och det här problemet började först idag...)

Någon som har nåt tips på lösning eller har vart med om något liknande?

/ Andreas

kolla kabeln.

koppla direkt, inte via ngn hub etc.

  • Medlem
  • 2008-11-22 23:13

Finns det kablar som bara kopierar åt ena hållet?

Ursprungligen av Baron:

Finns det kablar som bara kopierar åt ena hållet?

Japp, diodkablar!

missade det.

några kreativa idéer ?

Kan ju knappast ha med rättigheter att göra....eller?

Men för säkerhets skull då:

Markera enheten, välj "Visa info", längst ner finns en kryssruta "Bortse från ägarrättigheter på den här enheten" (eller ngt sånt). kryssa i här.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-23 20:59

den sitter direkt, utan hub, svårt å tro att det här är hårdvarurelaterat då det går att skriva till hårddisken om jag laddar hem något t.ex.. Ser ingen kryssruta under Visa info men det står "Du kan läsa och skriva" längst ner under Ägare och behörigheter

tack för tipsen än så länge, fler idéer?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-11 18:44

Nu funkar det iaf. Vad jag gjorde åt det? Absolut ingenting.

Ursprungligen av wyndan:

Nu funkar det iaf. Vad jag gjorde åt det? Absolut ingenting.

Glappkontakt?

Hade jag vart du hade jag inte känt mig riktigt trygg med den där hårddisken.

JAG hade kopierat allting ifrån den, formatterat om den så man kanske kan få lite info under tiden - missar den formatteringen; köp en ny.

Det är lätt vara snål här, men den dagen dina 8000 bilder på barnen eller liknande försvinner kommer du hata dig själv för att du inte bytte ut den....
Pratar av erfarenhet här. T o m gett bort mina gamla USB-diskar.

Har själv upplevt problem med min Macbook Pro C2D 2.16 med USB. Den vänstra porten fungerar sämre än den högra (varit så sedan den var ny). Igår försökte jag koppla två olika usbdiskar till den högra porten, fick meddelande att det inte gick att kopiera från diskarna. En av diskarna hade firewire som jag försökte med och det gick hur bra som helst. Kanske det har något med strömförsörjningen att göra? Skall försöka koppla in en extra usb strömförsörjningssladd. Hoppas inget i Leopard har blivit fel.

Mvh

Andreas

1
Bevaka tråden