Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har startat en blogg - om peniskonst.

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har sedan barnsben varit en duktig tecknare. Mina starkaste sidor har varit seriefigurer, superhjältar och dylik.

Med åren skapade jag en fascination för provokativ humor och detta tillsammans med mitt tecknande har utvecklat min peniskonst.

Jag har skapat en blog om detta av olika anledningar. Dels vill jag på ett modernt sätt få utlopp för och visa upp min konst. Dels vill jag vädra mitt hjärta och mitt huvud på tankar som kan påverka mig och mitt skapande.

Mina förhoppningar är att en dag sätta upp en webshop för att sälja unik konst, men där är jag inte riktigt än och det är inte vad denna tråden eller för den delen bloggen går ut på.

Välkomna att läsa mer på Dicktales (obs! den är på engelska!)

Senast redigerat 2008-11-19 19:13

Om inspirationen någon gång skulle tryta kanske Puppetry of the Penis kan vara till hjälp.

Missa inte inte filmen Superbad.. Du och Seth har samma driv. Missa den inte

SuberBad
Den är väldigt rolig

Så, nu har jag tagit bort hela sidodiskussionen om vad som är OT eller inte.

Jag hoppas att budskapet har gått fram...

Om inte, så kommer här en snabbrepetition:
Om man har åsikter om ett inläggs lämplighet, så ska man inte börja diskutera det i tråden. För då blir det sådana här oönskade sidodiskussioner som inte har med trådens ämne att göra. I stället för att skapa sådana sidodiskussioner så ska man klicka på "Rapportera", så får moderatorerna ta ställning till inläggets lämplighet.

/Mod

Senast redigerat 2008-11-21 09:00

Så har vi städat bort ytterligare några inlägg...

Försök hålla er till ämnet nu.

/Mod

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-11-21 08:20

Tror du att någon överhuvudtaget har lust att skriva något här nu.

Ursprungligen av henkebarn:

Tyvärr känns min tråd mördad, dock inte av Jesper.

Tack.

Ursprungligen av onnyt:

Tror du att någon överhuvudtaget har lust att skriva något här nu.

Ja, jag hoppas att någon vill skriva om ämnet nu, när vi har fått bort allt det andra snacket som inte hörde hemma här.

Tyvärr känns min tråd mördad, dock inte av Jesper.

Vad tycker du om mina skisser och idéer Jesper? Helt befängt eller intressant? Jag kan ta kritik så speak from your heart!

Ursprungligen av henkebarn:

Vad tycker du om mina skisser och idéer Jesper? Helt befängt eller intressant? Jag kan ta kritik så speak from your heart!

Ingen åsikt. I den här tråden befinner jag mig enbart i rollen som moderator.

Jag gillar dig Henkebarn som du vet sedan tidigare men din webbsida tycker jag är både konstig och provocerande. Jag tror du utsätter dig för mycket genom att skriva om något som du säkert vet är tabu i det svenska samhället. Om du ritar din "konst" (dvs penisar) på tex en vägg åker du på böter. Andy Warhol har sagt att "art is anything you can get away with". Du kanske testar dessa gränser ? Små barn ritar snoppen för att chocka sina föräldrar men du är ju vuxen. Du väljer inte precis den lätta vägen för att uttrycka dig. Får tom för mig att du ritar "det värsta" du kan komma på istället för att rita något "vackert". Kanske är jag för gammal för att kommentera din hemsida. Jag tycker fortfarande att konst är något som är till för att ge människor en form av upplevelse och något som stärker. Tror du att någon här kommer att skriva att dina penisar i blyerts har gett dom en upplevelse ? Undrar om du inte hellre vill väcka känslor hos andra ? Risken är att du väcker för mycket känslor (av tex förvåning, upprördhet, ilska, avsky etc) så att man till sist inte ser din "konst". Du är ung Henkebarn och kommer naturligtvis utvecklas genom åren när det gäller ditt måleri och dina motivval. Lycka till med måleriet framöver ! Jag målar själv akvarell sedan länge och vet hur mycket det ger.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-11-21 20:04

Varför skulle inte någon här kunna skriva att henkebarns penisar gett dom en upplevelse? Så pryda och rädda är inte folk nuförtiden. Det som är inte är konst för dig kan mycket väl vara något betydelsefullt för andra.

Henkebarn - fortsätt du med dina penisar även om folk här inte är himlastormande glada. Tom of Finland hade det nog inte heller så lätt med sina första teckningar.

Själv är jag inte intresserad av varken konst eller penisar men låter folk pyssla med det dom själva vill och är intresserade av.

Jag tycker det är en ganska självklar sak/företeelse att göra konst om, just eftersom det inte är helt rumsrent men samtidigt är något som det verkar finnas en märklig fascination kring. Inte för att jag kan säga att ämnet väcker några särskilt omvälvande känslor för min del (för det finns väl inget harmlösare än något litet könsorgan här och där?), men det ska bli kul att se vad som blir av det hela. Kör på!

Mija: Jag tror att KaRo är ett klockrent exempel på någon som fått en upplevelse. Jag menar inte att det kittlade till i magen likt en berg- och dalbana, men man kan ju inte förneka att hon reagerat. Mission accomplished!

Samuel K (och Mija):
Tack för stödet Jag slutar inte! Förhoppningsvis kan jag uppdatera under natten.

Ursprungligen av henkebarn:

Mija: Jag tror att KaRo är ett klockrent exempel på någon som fått en upplevelse. Jag menar inte att det kittlade till i magen likt en berg- och dalbana, men man kan ju inte förneka att hon reagerat. Mission accomplished!
Samuel K (och Mija):
Tack för stödet Jag slutar inte! Förhoppningsvis kan jag uppdatera under natten.

Ahh ! Så du vill leka ? OK. Så receptet är ➽
Gör en sida för att väcka känslor. Se till att folk tror att det är äkta konst fast du själv vet att det inte är det. Vidhåll att det är på "riktigt". Informera sedan folk om att dom är "inlurade" i din konst. Och allt detta inte för att du vill GE något till andra utan för att du vill LURA dom att uttrycka känslor.
Smart ! Vem är nästa "offer" ? Eller sitter du bara som en spindel och väntar att nästa byte/person ska gå på det här ? No problemo; alla övriga i den här tråden har redan gjort det. Jag kommer naturligtvis sitta uppe under natten för att se hur din nästa penis ser ut.

  • Medlem
  • 2008-11-22 00:24
Ursprungligen av KaRo:

Ahh ! Så du vill leka ? OK. Så receptet är ➽
Gör en sida för att väcka känslor. Se till att folk tror att det är äkta konst fast du själv vet att det inte är det. Vidhåll att det är på "riktigt". Informera sedan folk om att dom är "inlurade" i din konst. Och allt detta inte för att du vill GE något till andra utan för att du vill LURA dom att uttrycka känslor.
Smart ! Vem är nästa "offer" ? Eller sitter du bara som en spindel och väntar att nästa byte/person ska gå på det här ? No problemo; alla övriga i den här tråden har redan gjort det. Jag kommer naturligtvis sitta uppe under natten för att se hur din nästa penis ser ut.

Jag tror att poängen har gått fram nu. Lämna Henkebarn ifred nu. Gillar du det inte kan du låta bli att besöka det. Det är trots allt inte du som avgör vad som är konst.

Admin

Nej KaRo. Du missförstår mig.

Jag vill inte luras, leka eller bråka. Vad jag menade var att du har reagerat starkt mot min blogg. Det är roligt, för hade ingen reagerat hade den varit helt värdelös. Att du sedan inte anser att det jag sysslar med är konst skiter jag i. Om man läser det jag skriver så hajar man att det är skisser jag lägger upp i min blogg hittills. Många tycker att de är roliga och fascnierande. En del tycker säkert att de är konst, medans en del som du tycker att de inte är konst.

Att du reagerar mott bloggen kan ses som att du fått en upplevelse, därav min kommentar till Mija.

KaRo. Snälla. Du har fått 5-7 inlägg bortmodererade ur den här tråden och har gång på gång tagit musten ur mig med ditt jäkla krigande. Jag har hajjat att du inte är ett fan. De andra har också hajjat. Om du vill meddela fler ber jag dig göra det utanför den här tråden.

Sen måste jag säga att jag blir ledsen utav dina anklagelser.

Ursprungligen av KaRo:

Se till att folk tror att det är äkta konst fast du själv vet att det inte är det.

Det var inte alls kul att läsa.

OK.
End of story för min del.
Lycka till med penisarna !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-22 00:28

Karo, jag är nyfiken på vad din reaktion skulle bli om henkebarn var en kvinna och ritade det kvinnliga könsorganet. Jag är övertygad om att du skulle tycka det var "ballt" och inte alls klappa den tjejen på huvudet som du gör med henkebarn.

Jag gillar inte konst speciellt mycket alls men jag förstår att inte säga vad som är konst och inte.

Acke har en intressant tanke faktiskt, även om jag får be er att fortsätt diskussionen via PM.

Så var bloggen uppdaterad med en ny bild och lite kommentarer kring diskussionen som försiggick här på 99.se när jag först skapade tråden!

Välkomna att kommentera på sidan!

Hittade den här webbsidan: Pricasso Det är ju förstås att gå ett steg till att använda sin egen penis som målarpensel !:tveksam: Förstår inte hur den klarar av alla färger ? Måste vara vattenbaserad akryl eller tjock akvarell eller något annat som är färgbeständigt eftersom han säljer tavlorna.

Hittade också den här sidan om Penis Reading för kvinnor: Astro Fun - Ancient Art of Penis Reading. Kanske något för fredagskvällen för era fruar/sambor/fästmör ? Eller varför inte kolla själv vilken personlighetstyp ni är utifrån hur er penis ser ut ?

Här är också en kort film om en stad i Bhutan som har penisar målade på alla byggnaderna för att skydda mot onda andar: Penis art in Bhutan // Current

Detta är väl on-topic eller ?
Jag har bett Henkebarn om ursäkt så vi är sams så det är OK att skriva här om det är någon som vill det.

Det är On Topic! Jag har bara inte hunnit läsa det än

Jag har själv funderat på att ta det extra steget om några månader och göra one-offs. Men det verkar svårt!

Kolla gärna in mina senaste inlägg på bloggen! Dicktales
Cowboypenisen kom till imorse!

Cowboypenisen ?
Ja den var väl host, hoost....fin. På sitt sätt. Alldeles egna sätt.;)

Hehe, tack.

Nu har jag startat en peniskalender som ger er en julpenis om dagen fram till julafton

Välkomna! Dicktales

Vad tycker ni om dagens "lucka"?

lIka knäpp som alla andra luckor.

Ser att du har en kvinnoperuk på dig men vill du kolla hur du ser ut med olika manliga och kvinnliga virtuella peruker så köp programmet OldBooth i AppStore.
Man lägger bara in ett eget foto från Bilder (eller vad det heter på iPhone, jag har iPod Touch), ökar/minskar och kan vrida ansiktet tills det passar in. Kul faktiskt !

Men personligen tycker jag du är snyggast utan någon peruk, bara dig själv.

Bevaka tråden