Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med extern Skärm!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook, (version 3), med Mac OSX 10.5.5.

Jag har problem med min externa skärm.

När jag har datorn igång och bestämmer mig för att koppla in den externa skärmen, stänger jag locket. Jag sätter i strömsladden och dvi-kabeln. Jag har trådlöst mus och tangentbord och väcker datorn med dessa. När skärmen startar visas bara en blå bild och inget annat händer. Jag måste då starta om datorn och då fungerar den externa skärmen perfekt.

När jag har datorn inkopplad i skärmen och bestämmer mig för att koppla ur skärmen, drar jag ur kablarna. När jag sedan öppnar datorn, kommer en blå bild på den "inbyggda" skärmen och datorn hänger sig. Jag måste starta om datorn och då fungerar allt perfekt.

När jag har datorn inkopplad i den externa skärmen och stänger av den externa skärmen går datorn direkt i viloläge. Fast att jag har den inställd på att inte gå i viloläge från efter 3 h inaktivitet.

Jag har haft min dator i 1 år nu och dessa problemen hade jag inte i början. Jag kunde bara dra ut sladdarna när jag hade den externa skärmen inkopplad, öppna datorn, och så fungerade allt. Jag kunde stänga locket, väcka datorn och så kom bilden direkt på den externa skärmen, och jag kunde stänga av den externa skärmen utan att datorn gick i vila!

Dessa problemen började efter en uppdatering med "Programuppdatering", för ca 2 mån sedan, tror jag. Kommer inte ihåg vad jag uppdaterade.

Någon som har samma problem, eller någon som har förslag på lösning.

Är mycket tacksam för hjälp!

MVH

Rätt inställt hertz?

1
Bevaka tråden