Jag har stött på ett problem med min MacBook efter att ha installerat XP med Boot Camp. Jag har inte lyckats hitta något liknande problem på någon annan sida heller.

Först vad jag har gjort:

Jag köpte en ny hdd, installerade OS X och förde över min gamla information, inställningar etc. Sedan körde jag Boot Camp, gjorde en partition på 19 gb och installerade XP. Efter det fungerade både XP och OS X som det skulle, jag kunde välja operativsystem vid uppstart och båda startade som de skulle.

Nu till problemet:

Plötsligt får jag inte igång OS X. Jag tror det var efter att ha installerat några uppdateringar till XP genom Windows Update, men är inte säker. När jag startar datorn hörs ljudet, äpplet med vit bakgrund visas samtidigt som ljulet snurrar. Sedan kommer den blå skärmen som syns precis innan inloggningsskärmen visas, men här tar det stopp. Ljuset snurrar, sedan visas musen någon sekund (och den går att röra), men sedan kommer ljulet igen, musen visas någon sekund, och så fortsätter det.

Jag har startat med OS X-skivan och reparerat skivan (inga fel hittades) och reparerat skivbehörigheter, dessutom har jag testat att återställa PRAM och NVRAM. Några idéer?

Kan tillägga att ibland kommer jag inte längre än att äpplet visas och ljulet spinner.