Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples gamla möss snyggare

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån mer än jag som tycker apple's gamla mouse är snyggare än mighty mouse? Det enda den gamla saknar är mushjulet... de borde göra en sån mus med touch teknik för att scrolla där man sätter fingret när man scrollar! Apple är ju gryma på touch.
Dessutom skulle den vara billigare. Tycker den är lite väl dyr när den inte är nån super gaming mouse med alla knappar o skit... och också, tycker jag att sladden borde vara två meter istället för en som jag gissar att den ligger på nu. (eller iaf mouse)

Det var faktiskt en väldigt bra idé, det där med touch för att scrolla. Jag har aldrig direkt var förtjust i den lilla bollen i Mighty Mouse.

Varför vill du ha två meter lång sladd till musen? Det blir bara rörigt på skrivbordet.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Varför vill du ha två meter lång sladd till musen? Det blir bara rörigt på skrivbordet.

Jo... men jag har bluetooth tangetbord så om jag vill ha... vänta nu lite, vrf skaffar jag bara inte bluetooth mus? Tänkte fan inte på det nyss hahah xD men jo visst borde det vara touch? Den där lilla bollen är lite äcklig på finget tycker jag...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-19 21:06

Vad är det för fördel att ha en mus med sladd övht?

Ursprungligen av planB:

Vad är det för fördel att ha en mus med sladd övht?

Sant

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 22:18
Ursprungligen av planB:

Vad är det för fördel att ha en mus med sladd övht?

Fingercancer?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-19 22:19
Ursprungligen av planB:

Vad är det för fördel att ha en mus med sladd övht?

Batteriet tar aldrig slut;)

Ursprungligen av planB:

Vad är det för fördel att ha en mus med sladd övht?

Jag har alltid upplevt att möss med svans är mycket bättre i rörelserna (för illustration och sånt), hamstrar (möss utan svans) fladdrar mycket mer tycker jag.

Jag kör Logitec mus med svans, mycket skönare i designen (kan ej modellnumret).

Ursprungligen av SkrotNisse:

hamstrar (möss utan svans)

Hahahaha klockrent!

Ursprungligen av SkrotNisse:

Jag har alltid upplevt att möss med svans är mycket bättre i rörelserna (för illustration och sånt), hamstrar (möss utan svans) fladdrar mycket mer tycker jag.

Fladdermöss?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-20 00:48

Tyvärr. Apple´s möss suger. Testa Logitech´s MX Revolution så förstår ni vad jag menar.

Om man jämför Mighty Mouse med och utan sladd så kan nog de flesta hålla med om att precisionen i en trådad är mycket bättre. Mindre ryckigt och mer följsamt.

Jag som inte har bluetooth installerat i min PowerMac G5 är dessutom tvungen att ha trådad om jag inte vill ha en massa donglar, vilket jag såklart inte vill.

Ursprungligen av henkebarn:

Om man jämför Mighty Mouse med och utan sladd så kan nog de flesta hålla med om att precisionen i en trådad är mycket bättre. Mindre ryckigt och mer följsamt.

He he, vi satt och skrev samma sak samtidigt...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-20 11:41

Precisionen i Logitechs blåtandsmöss är lika bra som de trådade, efter min erfarenhet.

Det var annorlunda för ett par år sedan.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-11-20 22:30

Jag har en trådlös Mighty Mouse hemma och trådad på jobbet. Den trådade rycker mer och "fastnar" ibland. Det gör inte den trådlösa.
Kulan kan däremot göra mig helt fruktansvärt jävla galen. Sensorerna som sitter under kulan och känner vilket håll man scrollar åt får i sig smuts och så helt plötsligt går det inte att scrolla ner. Det är väldigt snyggt, men fungerar ibland inte så bra. Fick byta ut min mus för att smutsen vägrade lossna. Tur att man har Apple Care

Ursprungligen av nllub:

Jag har en trådlös Mighty Mouse hemma och trådad på jobbet. Den trådade rycker mer och "fastnar" ibland. Det gör inte den trådlösa.
Kulan kan däremot göra mig helt fruktansvärt jävla galen. Sensorerna som sitter under kulan och känner vilket håll man scrollar åt får i sig smuts och så helt plötsligt går det inte att scrolla ner. Det är väldigt snyggt, men fungerar ibland inte så bra. Fick byta ut min mus för att smutsen vägrade lossna. Tur att man har Apple Care

Hmm, det kanske varierar.

Synd att inte Logitech gör snygga möss. Jag är iofs nöjd med mighty mouse och dess funktioner (sidoknapparna + spaces = gött). Speciellt den trådade. Men jag är ju öppen för annat också, om de är snygga och bra.

Sorkar om jag får be. Sorkar är möss utan svans. Hamstrar är ju en helt annan art. Det är väl iofs sork också, men de är mer lika möss iaf.

Skare vara mus så skare...

Annars tänkte jag nu skaffa mig en gammal hederlig: http://macmagazine.com.br/blog/wp-content/uploads/2007/11/27-puckmouse.jpg

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Annars tänkte jag nu skaffa mig en gammal hederlig: http://macmagazine.com.br/blog/wp-content/uploads/2007/11/27-puckmouse.jpg

Ah. En helt underbar mus, som delade upp världen i två delar: antingen så älskade eller så hatade man den. Själv så tycker jag att den är helt underbar!

Ursprungligen av ztaafen:

Ah. En helt underbar mus, som delade upp världen i två delar: antingen så älskade eller så hatade man den. Själv så tycker jag att den är helt underbar!

Haha, ja.. tror det är möjligt att få händerna på en idag?

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Haha, ja.. tror det är möjligt att få händerna på en idag?

Jarå. Kolla den här auktionen till exempel: Apple USB Mouse (USB mus) på Tradera. Övrigt | Tillbehör | Apple |

Köpte en själv här på 99 för något år sedan.

1
Bevaka tråden