Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela 3G-uppkoppling via aiport-station?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-20 23:46

Hej, jag försöker fixa ihop mina föräldrars nätverk ute på landet. De har för tillfället två mobila bredbands uppkopplingar, den ena genom telia och den andra genom tele2. De vill dock slippa koppla in dongeln och koppla upp. Finns det något sätt att koppla in dongeln till airportstationen direkt så att de övriga i nätverket bara behöver ta sig in på det lokala nätverket för att koppla upp sig?

Tack på förhand för svar (har letat bland tidigare svar men inte funnit något)

Det skulle nog fungera om du delar internetanslutningen via Ethernet till ariport express eller airport. Justera sedan inställningarna i airport verktygen.
Jag hade testat den vägen. Vet inte om det fungerar men det är värt att testa..
Lycka till!

Ursprungligen av Zaphod:

Hej, jag försöker fixa ihop mina föräldrars nätverk ute på landet. De har för tillfället två mobila bredbands uppkopplingar, den ena genom telia och den andra genom tele2. De vill dock slippa koppla in dongeln och koppla upp. Finns det något sätt att koppla in dongeln till airportstationen direkt så att de övriga i nätverket bara behöver ta sig in på det lokala nätverket för att koppla upp sig?

Tack på förhand för svar (har letat bland tidigare svar men inte funnit något)

3G dongeln funkar inte att koppla in på airporten. Däremot har D-link en Wlan router för mobilt bredband (3G) som heter DIR-451. Den har dels USB-port, dels pcmcia-port för 3G modem. Du ansluter till denna på samma sätt som till vilken w-lan router som helst. Priset ligger på ca 1900-2000:-.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-21 01:09

Och Linksys har tre modeller som heter WRT54G3G-XX. Egentligen har dom flesta tillverkarna (Netgear, 3Com etc) sådana burkar. Ut och kolla produkterna hos dom.

Senast redigerat 2008-11-21 01:19
1
Bevaka tråden