Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

F-knapparna och funktion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-11-20 19:29

Hejsan!!

Köpte en ny Macbook när de kom, nu igår så märkte vi att F-knapparna har tappat genvägarna...

Det gör inte så mycket med ljusstyrkan, exposé och dashboard, de går ju att ställa in. Men det man använder mest, volymen och mute knapparna hittar jag inte var man ställer in, däremot har exposé-funktionerna kommit dit.

Hur får jag tillbaka höja/sänka/mute funktionerna på knapparna?

Tack på förhand!

Kan det vara någon pref fil som ska slängas ?!

Kollade i Systeminställningar - Tangentbord/Möss men där fanns bara de andra F-tangentfunktionerna... ?!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-11-20 19:49
Ursprungligen av SkrotNisse:

Kan det vara någon pref fil som ska slängas ?!

Kollade i Systeminställningar - Tangentbord/Möss men där fanns bara de andra F-tangentfunktionerna... ?!

Jadu...
Jag hade hoppats på att jag skulle kunna hitta kortkommandona i Systeminställningar - Tangentbord/Möss också men som du säger så finns det inte där...

Frustrerande!

Men, funkar det inte ställa in i inställningar?

"Använd alla funktionstangenter med de vanliga funktionerna"

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-11-21 00:47

Hmm, jag missförstod nog vad den kryssrutan gjorde när jag läste beskrivningen. Men det fungerar som det ska nu och den är inte i-kryssad.

Dock är ju frågan om det finns ett kortkommando för att sätta igång och stänga av den funktionen iom att det helt plötsligt slutade fungera...

Men men, det fungerar fint nu åtminstone!

Tackar för all hjälp!!

1
Bevaka tråden