Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OmniFocus 1.5 Final släppt idag (20081120)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Omnigroup har just släppt OmniFocus 1.5 final, funkar kanon. Ett riktigt riktigt bra gtd-program. Rekommenderas!

"Task management shouldn’t be your full time job. We’ve built OmniFocus to take a load off your mind by managing your tasks the way that you want, freeing you to focus your attention on the things that matter to you most. Finish that novel. Spend more time with your friends and family. Grow your business. Let us worry about keeping your goals and tasks, both personal and professional, in one ordered, easy to access system that you can depend on."

Jag gillar det och 1.5 var en välkommen uppdatering. Nu längtar jag bara efter OmniFocus iPhone 1.1 så jag kan utnyttja alla sköna nyheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-20 08:39
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag gillar det och 1.5 var en välkommen uppdatering. Nu längtar jag bara efter OmniFocus iPhone 1.1 så jag kan utnyttja alla sköna nyheter.

??, jag kör 1.1.2 i telefonen, och 1.5 (sneak iofs) i datorn

/Tangen

Sant 1.1.2 i telefonen, jag är lite yrvaken sedan våra levande väckarklockor (barnen) tog sovmorgon i morse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-20 08:48

/Tangen

Jag har sneglat lite på OmniFocus och på Things, vet inte riktigt vad som passar mig. Någon som testat båda?

Jag har testat och har kvar dem båda men använder bara Omnifocus. Things s e r bättre ut, men OF har kraften. Things kommer skarp i januari (macworld) och kan nog bli väldigt bra, men de har problem med resurser (verkar vara ett ganska litet bolag).

OF har något högre inlärningströskel, men som sagt, kan v ä l d i g t mycket.

OF är för komplicerat för mig, gillar att Things inte kör GTD fullt ut utan sitt egna race; enkelt och snabbt.

Jag har kört sneaken länge - synkar iPhone och tre Macar. Det funkar klockrent för mig. Kör nu vidare på 1.5. Jag vet inte om jag egentligen behöver OF för mina projekt...men själva ifyllandet och strukturerandet gör att jag minns nästan allt tillslut...det känns som om man har mera koll på läget...man sover bättre. Är det någon detalj som fallit ur minnet så plockar man upp iPhonen och kollar fakta. Utan iPhone-appen hade jag aldrig börjat med OF.

Jag håller med dig Zimmerman utan iPhone appen hade jag nog inte köpt OF, jag skulle vara helt förlorad utan dessa två kompisar numera.

Tack för all input, det liknar ungefär det jag läst förut, att OF är otroligt kompetent (och uppskattat) men att vissa tycker det är för mycket och föredrar Things.

Jag får väl helt enkelt testa mig fram för att se vad som passar mig.

1
Bevaka tråden