Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GitX - Macprogram för git

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg (via Michael Tsai) att det finns en grafisk klient för git: GitX. Än så länge bara i version 0.5 men ändå intressant.

Det har ju skrivits en del om Subversion-klienterna Cornerstone och Versions och för den som använder Subversion är det förstås intressant, men git känns ändå lite hetare i dagsläget om man ska starta ett nytt projekt eller börja med versionskontroll från början.

Senast redigerat 2008-11-19 12:33
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-19 14:11

Mnja, klarar inte av linux-kärnan. Äter upp ca 600+ MB och sedan svarar den inte längre. Men alltid ett steg i rätt riktning!

Git & GitX ser helt klart intressant ut. Jag kommer själv börja med Git i mitt senaste hobbyprojekt. Har missionerat för Subversion länge, men nu när till och med våra myndigheter börjar gå över till Subversion är det dags att hoppa till nästa lilla obskyra läger.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Har missionerat för Subversion länge, men nu när till och med våra myndigheter börjar gå över till Subversion är det dags att hoppa till nästa lilla obskyra läger.

I den stora världen kanske det är ett obskyrt läger, men inom sin genre har git fått väldigt mycket uppmärksamhet senaste året upplever jag. Speciellt efter att Linus karismatiska tal hos Google spred sig över nätet förra året.

Ursprungligen av Adrian B:

I den stora världen kanske det är ett obskyrt läger, men inom sin genre har git fått väldigt mycket uppmärksamhet senaste året upplever jag. Speciellt efter att Linus karismatiska tal hos Google spred sig över nätet förra året.

Jag borde ha skrivit "obskyra" såklart, för jag tycker inte alls det är obskyrt själv. Men för stora organisationer är det alldeles för nytt och oprövat, där är till och med Subversion en närmast sensationell nyhet.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag borde ha skrivit "obskyra" såklart, för jag tycker inte alls det är obskyrt själv. Men för stora organisationer är det alldeles för nytt och oprövat, där är till och med Subversion en närmast sensationell nyhet.

Sant.

Bra tips! Tack. Jag har använt GitNub tidigare, men det här är en bra komplettering.

1
Bevaka tråden