Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med tangentbordsbelysningen på MacBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag har igång backlighten på tangentbordet, så startar jag låtar i iTunes. Då stängs backlighten av, och startar när jag byter låt igen eller lite senare. Ibland får jag knappa upp ljuset igen.

Någon som vet vad det kan bero på?

Senast redigerat 2008-11-19 19:51

Ändrade rubriken. Försök sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

Senast redigerat 2008-11-19 22:56
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-11-19 19:56

Lyset i tangentbordet släcks efter en liten stund om du inte rör några knappar eller pekplattan. Det är helt normalt.

Backlight

Ursprungligen av Mija:

Lyset i tangentbordet släcks efter en liten stund om du inte rör några knappar eller pekplattan. Det är helt normalt.

Jo, det vet jag. Men det släcks precis när jag startar eller byter låt i iTunes. Sen startar det inte förens jag bläddrat igenom några låtar. ALLTID när jag trycker på spela upp eller liknande.. Det har inget att göra med att jag inte rör på tangentbordet...

O:-)

Sensorn sitter i den nya alumacbookarna i överkant på skärmen, brevid iSight-kameran.

Vad händer om du håller handen över? Lyser bordet fullt då?
Låt ljus falla på den, slocknar bordet då?
Vi försöker kolla om sensorn reagerar som den skall.

Du har en del inställningar under Inställningar/Tangentbord&Mus, "Anpassa bla bla efter omgivningens ljus bla bla", hur står den ställd?

Kanske inte löser problemet för dig, men alltid ett tips hur man kan börja med att utesluta en del saker.

Kan du provocera fram felet med andra program än iTunes?

Problemet kvarstår efter att jag kollat inställningar. Detta var knepigt.

Ingen annan som har samma problem med AluBook 2,4?

1
Bevaka tråden