Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobispine Delivers First Ever True MMS for iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mobispine AB (MOBS) the market leader in delivering mobile solutions to operators announced the availability of the world’s first true Multimedia Messaging (MMS) for iPhone. Mobispine is now offering a “white label” MMS service for iPhone to global operators. This new and innovative service will increase revenue per user (ARPU) and generate profits for operators.

Mobispine AB
The Mobispine Blog: First native MMS app for iPhone

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-19 14:26

Kan det vara detta som händer hos Telia då?

"The application will be branded for
each operator and distributed via the App store."
...står det på deras blogg. Jo, detta är nog vad Telia menar. Min andra teori om en mail/mms-lösning var åt skogen - men att Telia själva skulle ha löst det så här - med app och allt - var jag mycket skeptisk till och där fick jag rätt
Troligtvis så måste även operatören installera ett serverprogram/system. Hur mottagaren får veta att han/hon har ett mms framgår dock inte. Hur bevakar iPhone inkommande mms? När bakrundsfunktion inte godkänns av Apple? Är denna lösning avhängig av Apples nya - påstådda - push-funktion som dom har haft enorma problem med? Den där som även fixar chat?

Äntligen! Ska bli kul att få börja använda, hoppas Telia är snabba med att få ut programmet.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-19 15:07

Och jag som precis pungade ut med $8 för SwirlyMMS. Men det funkar ju kanon så jag kanske håller kvar vid det ändå...

Åh nej 64 kr åt skogen!
Vi får väl se vad Telia tar för denna app innan vi alla hoppar över ån.

Bakgrundsbevakning finns redan i iPhone bara det att API inte är släppt ännu.
För hur bevakar telefonen att SMS har kommit?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-26 15:30

Togs inte det här upp får några dagar sen. Alltså jag skulle nog säga att Mobispine överdriver lite med att säga att dom är först eftersom swirlymms är faktiskt först även om programmet får endast köra på jailbreakade telefoner.

Jag gissar på att MMS programmet inte kommer att köra i bakgrunden utan man får sms med ett meddelande att man har ett mms och man kan då öppna mms programmet för att se det.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Togs inte det här upp får några dagar sen. Alltså jag skulle nog säga att Mobispine överdriver lite med att säga att dom är först eftersom swirlymms är faktiskt först även om programmet får endast köra på jailbreakade telefoner.

Jag gissar på att MMS programmet inte kommer att köra i bakgrunden utan man får sms med ett meddelande att man har ett mms och man kan då öppna mms programmet för att se det.

//Rob

Jo, tråden är från för några dagar sedan.

1
Bevaka tråden