Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbdesignsida

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag vill ha konstruktiv feedback på min webbdesignsida. WebDEZIGN
Jag är nybörjare och detta är min första hemsida

Kul och bra jobbat...

Jag tycker att det vore trevligare med en lite smalare meny kanske (men det är är ju subjektivt ut i fingerspetsarna). Men den snor mycket utrymme, iaf för folk med små skärmar. Likaså på headern (loggan).
Länkarna vore skönt att ha i en lite mer kontrast på (vitt som efter klickning lyfte det massvis, kanske någon nyans mörkare än #FFFFFF.

Och att förstasidan är nyhets-sidan vore också bra, då får man nyheterna direkt och kan läsa där innan man tar sig vidare till forumet.

I övrigt hade jag nog valt att bygga upp sidan med divar istället för iFrame/Frames.

Men bra jobbat. tusen gånger bättre än min första sida på ljuva 90talet (som som tur är inte finns kvar)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-18 22:51

webdezign

Tjusigt !

Några saker som kan förbättras:

- Framen som innehåller forumdelen bör vara minst lika stor som själva forumsidan så att den inte skrollar inne i sidan.

- Lite högre kontrast på 'loggan', den svarta pluppen till höger om webdezign-loggan så att det syns att den finns där.

- Ta hellre bort en länk än länka till en tom sida (kontakt-sidan till exempel), det är bättre att den dyker upp som en nyhet när den finns.

- Bryt upp texterna med radbrytningar och läs igenom/korrigera så att det blir lite mer lättläst, exempel:
---
Välkommen till Webdezign. Sidan är under arbete och ska vara ett projekt till skolan och även som en personlig hobby. Så sidan kommer att uppdateras en hel del på vägen. Allt nytt jag/vi lär oss på kursen webbdesign kommer att synas som ett resultat här på sidan.
---