Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickTime H.264 komp. 7.5.5 ute nu!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-17 22:09

Den här uppdateringen förbättrar QuickTimes kompatibilitet med iChat.

Yes!!

Med iChat? För att visa video i iChat eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-17 22:34

Kanske med bakgrundsfilmerna? iChat Theater.

Yes!!

Jag har länge ichattat med bakgrundsfilmerna...min 3-åring älskar när jag åker bergådalbana med kontorsstolen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-11-18 19:09
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag har länge ichattat med bakgrundsfilmerna...min 3-åring älskar när jag åker bergådalbana med kontorsstolen.

Jag har dock aldrig fått till det så bra som när Steve Jobs demade med Phil Schiller. tycker att det fungerar skit. har testat med bättre belysning tom bakgrund men ändå efter några rörelser så tappar den var bakgrund och förgrund är.

Jo, "chromakey"-funktionen är ju usel (och vi som sysslar med video professionellt förstår varför det är uselt och varför det måste vara uselt - man kan inte göra det så där lätt för sig - keying är mycket känsligt och komplicerat - en bra chromakeyare har många års erfarenhet), men jag menade överföringen - den har alltid funkat som ett urverk - men då kör vi genom samma ISP (Comhem) i samma stadsdel.

Ursprungligen av what:

Jag har dock aldrig fått till det så bra som när Steve Jobs demade med Phil Schiller. tycker att det fungerar skit. har testat med bättre belysning tom bakgrund men ändå efter några rörelser så tappar den var bakgrund och förgrund är.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-18 20:27

Har haft massor problem nyligen med både iChat & Photo booth ... hoppas att det löser sig nu. *tankar hem*

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-18 20:38
Ursprungligen av Thomaz:

Har haft massor problem nyligen med både iChat & Photo booth ... hoppas att det löser sig nu. *tankar hem*

Återkom med rapport.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-18 00:34

Blir så jävla trött på Apple som inte tycker vi behöver veta vad uppdateringen innehåller.

Ursprungligen av acke:

Blir så jävla trött på Apple som inte tycker vi behöver veta vad uppdateringen innehåller.

Det kanske har att göra med detta:

Symptoms
If you have Quicktime 7.5.5 installed you may:

  • Occasionally experience video chat interruptions and/or unexpected quitting in iChat if your Mac is connected to a wireless network or a wired broadband connection.

  • Occasionally experience unexpected quitting in Photo Booth when you switch between viewing images and recorded movies.

Products Affected
Photo Booth, iChat

Resolution
Download and install the Compatibility Update for Quicktime 7.5.5.

Är det bara jag som automatiskt tänkte på det klassiska System 7.5.5? Åh, det var tider det...

Vi har haft mycket iChat video problem nyligen så om det fixar det vore det mycket bra.

1
Bevaka tråden