Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3D-accelerator till Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-18 16:33

Finns det någon som vet något om 3D-acceleratorer till Mac Pro? Alltså ett dedikerat 3D-kort man kan trycka i lådan som fetar till Modelleringsarbete och –Rendering?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-18 17:23

Det finns Quadro alternativ att köpa till Mac Pro. Går säkert att köpa separat också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-18 17:40

Quadro-alternativ? (Tillverkare? Modell? Prestanda?)

Vad har du för ett grafikkort i din Mac Pro nu?
Jag tror att Csoft menade: NVIDIA Quadro FX 4500, som kom med den första Mac Pro generationen, vilket är ett ganska dyrt grafikkort.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-18 17:59

Japp precis vad jag menar, det är dock uppgraderat nu på applestore och är ett FX 5600 och verkar ligga på ~25000 inkl moms vid nyköp.
FX 5600 är väll HIGH END och kanske väldigt mycket mer kraft än du behöver men tyvärr finns inte så mycket att välja på när det gäller Mac.

NVIDIA Quadro FX 5600 and 4600

Däremot så är jag sugen på att köpa en begagnad Mac Pro och uppgradera till ett 4600 / 5600 men har däremot inte hittat någonstans att köpa detta löst till Mac.

Hör med en Apple återförsäljare och hör på vad det skulle kosta. Dom måste kunna ta fram det. ( Du kan alltså endast köra med ett Quadro kort som är avsett för MacPro )

Bare Feats har en del att läsa om detta om du behöver quasar, t.ex.
Buying Advice - Which GPU for 2008 Mac Pro?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-18 20:06

Tack för respons, intressant artikel, jag har ett ATI Radeon X1900 XT i min burk.

1
Bevaka tråden