Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transmission trögt på torrents över 4 Gb

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vrf är transmission så trögt när jag lägger in nya torrenter på över 4gb? Jag har inga problem när jag laddar hem torrenter på under 4gb i transsmisson men kmr jag över den gränsen så får jag badbollen direkt när jag öppnar torrenten! Det svarar inte på kanske fem minuter, jag kan inte gruppera torrenten som jag vill förren efter kanske 5 minuter.. irriterande... har alla det problemet?

Vilken version kör du ?

Jag backade bak en version från senaste då 1.4 inte ville leka som den borde.

jag kör 1.34 eftersom jag hörde att 1.4 hade lite fel

  • Medlem
  • 2008-11-18 16:02

Beskriv frågan i rubriken. Ändrar från "Transmission" som inte säger någon någonting utöver vilket program det handlar om.

Admin

Vad är disken du sparar datafilen i för format ?

FAT32? Där har du ju en filgräns på max 4GB. Kan ju vara det som ställer till det.
4*1024*1024*1024 = 4 294 967 296 Bytes...

Jag har inte märkt av det här problemet med någon version av Transmission. Däremot har den rapporterat lite spännande hastigheter som inte riktigt stämmer.

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-11-22 17:49

Jag har samma problem.. Nån som har nått tips? när transmisson är igång så funkar inte längre Firefox eller safari...

Ursprungligen av mav:

Jag har samma problem.. Nån som har nått tips? när transmisson är igång så funkar inte längre Firefox eller safari...

Diskuteras på flera ställen, sök på forumet.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-22 17:55

Transmission har alltid haft det här problemet så länge jag använt det. (Sedan panther)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-22 18:34

Intressant, jag tycker mig ha alla dom här problemen som det talas om ovan. Finns det någon annan klient som funkar bättre?

Ursprungligen av Pilen:

Intressant, jag tycker mig ha alla dom här problemen som det talas om ovan. Finns det någon annan klient som funkar bättre?

vuze förmodligen. Men jag gillar inte den. Utorrent till mac skulle va nåt.. gillar transmission starkt dock. Skulle gärna behålla det o det inte va för det här problemet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-16 20:42

Har det hänt något på Transmission-fronten dom senaste två månaderna? Jag kör Vuze sedan jag fick det tipset av Fredde/pandemonium och visserligen fungerar det ju men fy f*n vilket störigt stort och komplicerat program.

Jag vill ju bara ha något enkelt som funkar. Måste jag välja mellan något enkelt eller något som funkar?

  • Oregistrerad
  • 2009-01-17 00:25
Ursprungligen av Pilen:

Har det hänt något på Transmission-fronten dom senaste två månaderna? Jag kör Vuze sedan jag fick det tipset av Fredde/pandemonium och visserligen fungerar det ju men fy f*n vilket störigt stort och komplicerat program.

Jag vill ju bara ha något enkelt som funkar. Måste jag välja mellan något enkelt eller något som funkar?

Jag kan hålla med om att Vuze är stort, framförallt nu när det är omgjort från Azureus som en gång i tiden var mindre..

MEN det är fortfarande bästa BT programmet på mac, det hävdar jag fortfarande. Jag får alltid mycket bättre speed, har kommit upp i 20 Mbyte/s (Nej inte Mbit) - Det har tonvis med inställningar, även om den sköter allt automatiskt.

Kör nya µTorrent. Finns nu äntligen en mac-version

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-17 17:00
Ursprungligen av ks.rasmus:

Kör nya µTorrent. Finns nu äntligen en mac-version

Har kört utorrent på peezee och har varit väldigt nöjd med det då, enkelt och snabbt. Har dom lyckats kravla sig ur betaträsket med Macversionen än då? Jag betatestar inget som jag inte har skrivit själv.

Tråden handlar om att det "skiter sig" vid nedladdningar > 4Gb¨

Ser ngn en lösning på det?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-17 17:48
Ursprungligen av Goflorp:

Tråden handlar om att det "skiter sig" vid nedladdningar > 4Gb¨

Ser ngn en lösning på det?

Skulle jag också vilja veta, det här lösningen med att köra en annan klient lämnar ju en del övrigt att önska med tanke på att Transmision är ett såpass älskvärt och lättanvänt litet program.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-17 22:15
Ursprungligen av Goflorp:

Tråden handlar om att det "skiter sig" vid nedladdningar > 4Gb¨

Ser ngn en lösning på det?

Flera har ju sagt att det är ett allmänt problem, så lösningen är väl att byta till annat program?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-18 03:22

Om jag inte missminner mig så stod det något under senaste uppdateringen att dom hade åtgärdat en "lock up issue" någon som provat sedan dess?

Om det är inbillning eller ej vet jag inte, men jag kan tycka mig se att den inte hänger sig lika mycket.

1
Bevaka tråden