Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fascinerande sätt att tänka på

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 10:19

Fortum slarvade - fick räkning på 60 500 - Ekonomi - Expressen.se

Visst har Fortum gjort fel men visst är det lustigt hur vissa tänker? Som vuxen människa, borde man inte reagera när man i stort sätt inte betalar någon el? Hur tänker dessa människor?

Såg också den där artikeln...

Om man inte märker att elräkningen är alldeles för liten, om man inte ens läser elräkningen, om man inte ens ser att de inte fakturerar någon elförbrukning, då skulle jag vilja påstå att man är ganska korkad.

Och om man sen dessutom går ut i media med en snyfthistoria, och vill att folk ska tycka synd om dem...

Ja, vad ska man säga...

En perfekt familj för nästa omgång av "Lyxfällan"

Senast redigerat 2008-11-17 10:41
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 10:38

Bästa är alla kommentarerna som gnäller på elaka Fortum. Javisst, jag har inget till övers för dem heller men thats not the point...alls.

Klart de visst om detta. Men som med så många andra så tycker de att stora företag är något fult och kan man så ska man blåsa dem. Lite, "men de har ju så mycket pengar" sandlådementalitet.

Nu behöver de bara betala för det senaste årets elförbrukning.

Lönar sig tydligen att vara (eller spela?) dum, och göra snyfthistorier i pressen.

Fortum backar - familjen Nyström kan andas ut - Ekonomi - Expressen.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 23:44
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nu behöver de bara betala för det senaste årets elförbrukning.

Lönar sig tydligen att vara (eller spela?) dum, och göra snyfthistorier i pressen.

Fortum backar - familjen Nyström kan andas ut - Ekonomi - Expressen.se

Herregud. Hariga Fortum som är rädd för dålig press.
Skulle kunna skriva en lång politisk ramsa här, började faktiskt skriva men jag ångrade mig. Inte rätt plats.
Trist då detta bara sänder en signal till alla i vårt land. Försöka fuska duger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 00:29
Ursprungligen av acke:

Herregud. Hariga Fortum som är rädd för dålig press.
Skulle kunna skriva en lång politisk ramsa här, började faktiskt skriva men jag ångrade mig. Inte rätt plats.
Trist då detta bara sänder en signal till alla i vårt land. Försöka fuska duger.

Men är det inte ganska billig good will? Var det inte Fortum som goofade först?

Sedan kan jag hålla med om att det kan bli tröttsamt med folk som blir upprörda över att de måste betala för sig.

Tillägg: Hade bara Fortum skött det snyggt och inte bara skickat en räkning på 65 papp att betalas på mindre än en månad, hade de inte hamnat i en situation där de överväger att efterskänka beloppet. Om man gör en sån goof, kan man klara sig ganska bra om man sköter det snyggt.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-20 22:24
Ursprungligen av Ylan:

Tillägg: Hade bara Fortum skött det snyggt och inte bara skickat en räkning på 65 papp att betalas på mindre än en månad, hade de inte hamnat i en situation där de överväger att efterskänka beloppet. Om man gör en sån goof, kan man klara sig ganska bra om man sköter det snyggt.

Vänligen, Ylan

Väldigt sant, tänkte på det idag faktiskt. Vem kan betala 65k på en månad.

1
Bevaka tråden