Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Album med blandade artister ger flera likadana omslagsbilder

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem som jag inte förstår hur jag ska lösa. Jag har flera album i itunes som innehåller flera olika artister, till exempel soundtrack till olika serier. När man tittar på albumen i Cover flow så visas omslaget flera gånger på dem albumen. Måste ett album bara innehålla en enda artist för att omslaget bara ska visas en gång? Jag vill ju se vem artisten är när låten spelas och inte behöva döpa alla till samma när det faktiskt är en salig blandning av artister i samma album. Någon som kan hjälpa mig?

Markera alla låtar och tryck cmd-i. Där ska du kryssa för en ruta "del av samling" eller liknande. (Jag har inte möjlighet att testa själv, men jag minns att det var så jag löste problemt själv. Tror jag..)
'

Fältet "albumartist" kan också spöka. Se till att det fältet är tomt i alla låtar på albumet.

Det fungerade inte med fältet med albumartist tomt, även fast jag bockade för det. Men det fungerade när jag döpte albumartisten till något, så tack för tipset! Jätteskönt!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-16 21:20

sitter själv och joxar med det där nu, ibland så är det verkligen helt ologiskt vad som får itunes att splitta upp albumet till lika många album som låtar... Ibland samlar itunes ihop låtarna till ett album om man fyller i albumartist och ibland splittrar den upp albumet...
Det är ganska buggigt har jag insett efter att ha fixat till hela mitt musikalbum (5,000 låtar... hade inget att göra men gud vad snyggt det blev )

Del av samling brukar lösa det.

Men en följdfråga då, går det att göra batch på det. Jag har bara lyckats göra det en och en??? Att klicka i del av samling dvs...

/j

Ursprungligen av Jonkanon:

Men en följdfråga då, går det att göra batch på det. Jag har bara lyckats göra det en och en??? Att klicka i del av samling dvs...

Du kan markera flera låtar, och sedan välja "Visa info" (Cmd+i), och ändra för alla låtarna samtidigt.

1
Bevaka tråden