Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore Black Friday är här

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sedan några år tillbaka har AppleStore som tradition att ha en speciell shoppingdag inför julhandeln. Ursprungligen kommer idéen från USA, där den så kallade "Black Friday"-dagen, dagen efter nationalhelgen Thanksgiving traditionellt utgjort startskottet på julhandeln. Många företag, däribland AppleStore brukar under denna shoppingdag ha generösa erbjudanden i form av prissänkningar.

I år infaller Black Friday den 28:e November - nu på fredag!

Var kan jag ta del av rabatterna?
Shoppingdagen avser endast Apple Online Store.

När är priserna sänkta?
Fredag den 28 november kl. 01.01 - 00.59 den 29 november.

Vilka produkter omfattas?
Priserna gäller varor som finns i lager och så länge lagret räcker.

Hur mycket sänks priserna?
Det är hemligt i dagsläget.

Passa också på att göra dina julklappsinköp via Klickback för att tjäna poäng på alla presenter du köper. Genom att göra det kommer du rätt som det är också belönas med en present, helt utan att någon extra anstränging behövs från din sida.

AppleStore Black Friday

-- Redigerat av nyhetsteamet och flyttat till Nyhetsforumet --

Martin skrev:

Jag ska bli en switcher, och vill gärna beställa Macbook Pro redan NU!

men då jag hörde att det finns Black Friday i USA - och att vi svenskar också får en sådan fredag - får en att ligga lite på is.

Någon som redan nu vet om det är värt att vänta på det? Jag är ivrig på att köpa en Macbook Pro redan nu, men känner att jag ogärna lägger en order precis nu - om man om en vecka eller två får den med med rabatt.

Vad tror ni, blir det black friday för svenska Apple Store, och vad kan det bli för rabatter på en Macbook Pro?

Ursprungligen av SkrotNisse:

Apple kör aldrig med sådana rabatter.

Jodå, Black Friday-kampanjer brukar de ha.

Apple Likely to Offer Black Friday Sales - Mac Rumors

Men det är bara i USA.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jodå, Black Friday-kampanjer brukar de ha.

Apple Likely to Offer Black Friday Sales - Mac Rumors

Men det är bara i USA.

Jag tänkte mer på prissänkningar i allmänhet. I stand corrected.

..ja, black fridays har de kört med - det har man läst om förr minns jag.

nåja, då är det lika bra att jag beställer nu.. MEN jag väntar på mina pengar FRÅN apple. Jag avbröt beställningen förra veckan för att beställa igen men med en skrivare tillsammans med MacBook Pro - men måste vänta in att de betalar in mina pengar innan jag har råd att beställa igen.

Men jag tycker det är ritkigt tråkigt att vi inte kan ha en "black friday" som just jänkarna har! För jag hade gärna fått datorn 10% billigare

Hittade den här tråden:
http://www.99.se/macnyheter/230569-shoppingfest-p-fredag.html

Förra året hade Apple tydligen en "International Black Friday" veckan efter USAs Black Friday.

Så det finns kanske hopp för lite rabatter i Sverige iallafall.

Rykten florerar som vanligt, men visst hade det vart kul om det stämde med en aggressive black friday: (jag kan bara hoppas att det smittar av sig till sverige!)

12 november:
Apple expected to get aggressive with Black Friday prices

12 november:
IGM: Apple plans 'aggressive' Black Friday

13 november:
TECHNOLOGY Blog | The Dallas Morning News

jag läste att Apple kört med Black Friday sedan 2004, och läst om vad som rabatterats varje år - men jag hittar inte åt någon sida som visar om sverige haft det också.

Det har varit "internationell" Black Friday något år har jag hört, men det är svårt att googla fram svar. Kanske ni vet förutsikterna huruvida det är svensk Black Friday i år?

Ursprungligen av martin.klasson:

jag läste att Apple kört med Black Friday sedan 2004, och läst om vad som rabatterats varje år - men jag hittar inte åt någon sida som visar om sverige haft det också.

Det har varit "internationell" Black Friday något år har jag hört, men det är svårt att googla fram svar. Kanske ni vet förutsikterna huruvida det är svensk Black Friday i år?

Här kan du se exakt vilka rabatter man har haft (i USA):
Black Friday - Mac Guides

Uppgifter om svenska priser hittar du nog i tråden som jag länkade till tidigare i tråden.

Huruvida det blir någon "Iinternational Black Friday" i år kan vi bara gissa oss till. Jag gissar att det blir någon form av kampanj i Sverige också.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-11-25 09:19

blir det nån "black friday" här i sverige eller inte? i usa har de ju börjat annorsera för det nu fredag 28 nov.

edit. såg precis att de blir en "black friday" även i sverige nu på fredag

Senast redigerat 2008-11-25 10:03

Extrapriser för Black Friday - Apple Store (Sverige)

YES! nu blir det en fredag att verkligen se fram emot!
Jag hoppas verkligen att det blir några deals som faller en i smaken. Löne-dag idag, gäller att hålla hårt i pengarna tills dess, synd bara att man har andra räkningar också

De lär ju inte sälja många datorer tis-tors...

nej, men det gäller nog att lägga en order snabbt på morgonen på fredag. Så man inte får sin julklapp först till nästa år

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-11-25 17:34

Har man kunnat kombinera med studentrabatt tidigare år?

inga övriga rabatter

Ursprungligen av William N:

Har man kunnat kombinera med studentrabatt tidigare år?

Det gick inte förra året i alla fall.

Och shopen ligger fortfarande nere.
Får titta i morgon bitti i stället.

Kanske är dags att slå till på en Shuffle!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-25 22:52
Ursprungligen av chinobar:

Kanske är dags att slå till på en Shuffle!

Nä, men en iPod Touch.

Jag vet inte om det kmr bli billigare efter jul men det är ju alltid bra att vänta till mellandagsrean för att vara säker.

Uppdaterade nyheten med länk till AppleStore. På fredag gäller det. Jag är sugen på nya MacBook Pro

AppleStore Black Friday

För oss som har möjlighet med CSN-rabatt har jag svårt att tro att det blir så värst mycket billigare än i vanliga fall

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-11-26 17:25

kommer man under 10000 för en macbook med studentrabatt och black friday rabatt så slår jag till:D hoppas hoppas

Gizmodo har en "Ultimate Black Friday Survival Guide":
Prof. Dealzmodo: The Ultimate Black Friday Survival Guide

Apple Store (.se) ligger nere nu. Måhända förbereder de inför svart fredag.

MacBook, iMac, nano, classic och touch kommer rabatteras med 4-8% om man kan döma av Australiens Apple Store som redan har uppdaterats med Black Friday-erbjudanden.

Nu smäller det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-27 23:40

Det blir en ny MacBook i år igen, köpte en förra året också. Sparade 700:- tror jag.
Alltid något.
Om nån vill köpa mina gamla så säg till.

Jaha ja, då var det igång. Inga hurra-priser för något direkt. 10% rabatten man har ger fortfarande lägre pris.

Tror nog att det blir en ny Macbook och en extra skrivare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-28 07:29

Som student tror jag inte man fått rabatt på iPods innan, så det var ju lite skoj. Annars måste jag säga att det kändes lite snålt..

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-11-28 07:49

ingen macbook pro

Jag är besviken på denna rea-dag.
Inte mycket till rabatt.
Få produkter som erbjuds rabatt på.
Tänkte köpa en macbook pro. Blir inget nu.

Jag hade förväntat mig mer av denna hypade dag. Kan ha haft förväntningarna fel iofs.
Vad tycker ni övriga?

Bevaka tråden