Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några frågor angående nya MacBook och WoW

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 09:28

Tjena tjena, jag har nu kollat runt lite på nya laptops, och den nya 13-tums macbooken verkar ju riktigt, riktigt fräsch.

2.4GHz

  • Core 2 Duo de Intel

  • 2 GB DDR3 Minne

  • Hårddisk på 250 GB1

  • Grafikprocessorn NVIDIA GeForce 9400M

Det där är ju systemspecifikationerna, och de duger bra till det jag vill ha datorn till, bland annat att spela WoW.
Frågorna är då följande : Finns det någonting som skulle göra att World of Warcraft inte skulle fungera lika bra på en mac jämfört med en windows-pc?
Och : Går det att ansluta en "vanlig" USB-mus, dvs en med 2 musknappar (eller flera) till en mac?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-29 13:19

WoW kan jag inte något om, så den frågan låter jag någon annan svara på. Borde inte vara några problem dock.
Visst går det att ansluta en tvåknappars mus till en Mac. Kör själv med en enkel Logitech (två knappar + rullhjul) till min MacBook.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2008-10-29 13:45

Det ser ut att fungera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 14:35

Tack så mycket för svaren, då blir det till att beställa en snart då!

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-06 13:05

Tidigare kunde man inte använda sig av samma Ventrilo på Mac som på PC pga olika codex - ungefär. Så det kanske blir joxigt om dina guildmates använder sig av Ventrilo för PC om du inte tänkt att köra wow i Windows på din MB dvs. Det kanske är möjligt att det finns någon bra lösning idagsläget, men det får någon som är mer insatt svara på.

Vent problemet löses genom att den som äger servern ändrar codec

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-16 22:32

Men då fungerar det inte för de som använder PC-codec? Som jag förstått det är det antingen eller? Eller finns det nån codec som fungerar för båda?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-17 00:15

Ja finns codec som används för båda. Minns inte riktigt vad den hette just nu men har för mig nånting med Speech X eller nått minns inte exakt.

Det ända jag har varit med om är att nån PC användare har klagat på att det blivit sämre ljud men jag tvivlar på det faktiskt.

Men efter en del kontakt med folk med ventrilo och olika spel så är oviljan att ändra för man inte vet vad det innebär ganska hög tyvärr...

Och du vet det är för jobbigt att testa bara liksom. Men stå på dig.

Men i övrigt fungerar WoW kanon på MB jag kör tjejens 12000 kr version och det flyter nästan bättre på denna än på min iMac

Sen för att lägga till. Funktionen att kunna spela in och komprimera det man gör i WoW ligger redan med i OS X versionen av WoW (samma skivor som till PC) men funktionen finns inte med på PC versionen. Nackdelen är väll att en tangent börjar inspelningen och ibland råkar man trycka på den utan o märka det

Men lätt ändrat i keybinding.

1
Bevaka tråden