Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooken stängs inte av

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis fått hem min nya macBook pro,min första mac för den delen och anledningen till att jag gick över till mac från pc var att jag trode att jag skulle slippa allt strul,men det första jag märker är att den inte går att stänga av från menyn äpplet-stäng av!den verkar komma i något konstigt viloläge och ända sättet är att hålla der on/off knappen ett par sekunder.
Någon som har en lösning på det problemet?

av ngn anledning får den inte Ok från någon enhet och kan då inte fortsätta avstängningsprocessen. Inga knäppa usb-saker inkopplade?
Några udda program igång eller installerade?

Vad händer om du går in under Konton, skapar en ny användare.
Logga in som den nya användaren och sedan försöker stänga av?

Jag har inga usb enheter anslutna,så det kan inte va det!ska testa med nytt konto och se vad som händer.Därimot så körde jag precis en hårdvaretest fick inga fel men när jag testade att stänga av den sen efter omstart så funkade det faktiskt,konstigt!

Inga konstiga fulnedladdade program som "exploderar" ? Som kanske lämnar någe skit efter sig.

Det skall finnas loggar över såväl startup som shutdown. Kanske kan ngn av de bättre UNIX-kanonerna titta förbi och hjälpa till med hur man läser dem.

1
Bevaka tråden