Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej ! jag har problem med att uppdatera min ibook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan 99, jag är en 16 årig nyfrälst som precis köpt min första mac, en ibook.

Prolog:
Program som Adium stänger av sig upprepade gånger under vissa perioder, jag tror inte detta har med för lite ram att göra utan att jag helt enkelt inte har en stabil version av programmet, jag änvänder mig av Panther, och detta medför att jag inte kan skaffa dom nyare versionerna av program, måste ha Tiger eller leopard.

Nu till frågan^^

Jag har fått låna en box med Tiger installations skivor, troligtvis från en macbook runt 2007. när jag försöker installera den så vill installationen ha ett admin lösenord, jag bad om lösenordet och fick det sedan, detta lösenord verkar inte stämma.

då ringer jag igen, och denna gången får jag höra av en person som ochså köpt en likadan från samma ställe, han hade redan installerat Tiger och formaterat och det behövdes inget lösen.

Hur ska jag göra för att få samma resultat? tacksam för hjälp.

Ursäkta har jag kommit till ett pc forum? ingen som har en susning "/

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-16 18:26

Adminlösenord eller ej, du kan inte installera tiger på en ibook med skivor som kommer från en macbook.

Lösenordet är dessutom kopplat till datorn i sig, och kommer inte ifrån skivorna.
Men som sagt ovan, du behöver en "ren" Tiger skiva om du vill uppgradera, den du fått tag på är specifik till MacBook och fungerar således inte med din iBook.

Och så ett tips till framtiden på forumet, med kommentarer som "ursäkta har jag kommit till ett pc forum" kommer du stöta på sura miner, bättre och ha en trevlig attityd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-16 21:23

Välkommen hit!
Det piratkopiering att låna skivor fram och tillbaka. Din iBook kom antagligen med Mac OS X 10.3 (Panther) och har du inte fått med dig någon Mac OS X 10.4-skiva (Tiger) så får du köpa en kopia.

1
Bevaka tråden