Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roliga/snygga USB-stickor?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har i flera omgångar nu suttit och surfat runt på Mimoco's hemsida och suktat efter deras Mimobot USB-stickor. Tyvärr gör frakt & dyl. att de blir rätt dyra (iaf för en fattig student), så jag eftersöker därmed tips från folk på ställen där jag kan hitta snygga och funktionella USB-stickor att köpa. Det finns ju en uppsjö av varianter, men som vanligt så kommer man inte ihåg nån alls den dagen man faktist skulle behöva en sticka själv. Det är ju så trååååkigt med en vanlig grå, trist sticka som man mular in i datorn

Nån som har nåt tips att dela med sig av?

Ja, de var ju roliga. Men alldeles för dyra tycker jag. Min bästa minnepinne är mycket stilren och enkel i "silver". Med en silverkedja kan man använda den som ett halssmycke.

Här är världens minsta USB-minne enl tillverkarna i alla fall.IT-Sajten - Bilstereo, Datortillbehör, Minneskort, FM-sändare, USB-minne

Har läst att man ska trycka ned shift-tangenten innan man stoppar in usb-minnet i datorn. Då stänger man tillfälligt av autorun, alltså det som gör att usb-minnet körs automatiskt. Sen söker man av det med ett antivirusprogram.

Ursprungligen av Fd Medlem:

Här är världens minsta USB-minne enl tillverkarna i alla fall.IT-Sajten - Bilstereo, Datortillbehör, Minneskort, FM-sändare, USB-minne

Pico-pinneminnet var inte i min smak. Det är för litet, och det värsta är att man vänder det fel hela tiden. Jag har en liknande, bara lite längre, och den samlar mest damm. Jag visste ju aldrig om den inte kom upp för att den var felvänd eller för att den inte hunnit med, eller annat.

Mina favoritminnen är lagom stora för att de inte skall trängas med varann och ta upp flera USB-portar, och med infällbar kontakt. Cruzer Micro är en favorit (men inte Cruzer New Design som Kjell & Co har, den känns billig och tråkig).

Lego-pinneminnet var riktigt fint!

gäller bara windows då.
Autorun finns inte i OSX.

Det lilla Karo var redigt snyggt.

Jag gillar ocksåp metall-look:

Köp USB-minnen på TBH.se

lexars Lightning-serie är apsnygga...

Senast redigerat 2008-09-17 22:41
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-18 21:47

Mimobots skall ju säljas i stockholm verkar det som

Senast redigerat 2008-10-13 08:38
Ursprungligen av M10:

Mimobots skall ju säljas i stockholm verkar det som

Mmm jag har sett detta tidigare, men då jag bor i Göteborg har jag aldrig fått det bekräftat att de faktist har ett utbud på AR. Nån som har möjlighet får mer än gärna kolla.

Senast redigerat 2008-10-13 08:39

Karo; Tack för tipset, En sådan 8GB är på väg hem nu

najs! blev ett impulsköp för mig nu haha

Blackroom, valde du silver eller guld? silver va billigare så jag kör på den:)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-10-12 22:08
Ursprungligen av Jetwash:

Den var förbannat rolig!

Voggorb: Det blev en silver för mig med.

Har Just Graverat in mitt namn i ascii kod på den. (Ja jag är en datanörd.)

Ursprungligen av Blackroom:

Voggorb: Det blev en silver för mig med.

Har Just Graverat in mitt namn i ascii kod på den. (Ja jag är en datanörd.)

Ja, lite nördigt är det väl att tom gravera på pyttesmå minnespinnar !:D

Nu har jag blivit så påverkad att jag också har beställt PICO 8GB USB-minne, USB2.o (Stöt/vattentåligt) i silver förstås. Det blev 328 kr inkl allt och med postförskott.

Ursprungligen av Jetwash:

I like!!

Fick fram förnamnet men sen var det lite svårt att se på bilden, fick det till : Ekl"f

Ursprungligen av Wakkashi:

Fick fram förnamnet men sen var det lite svårt att se på bilden, fick det till : Ekl"f

Nära

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-15 20:14

Varför finns inte FW800-minnen? SKANDAL

Doh! Då skulle det ju inte heta "USB-MINNE"!

Ursprungligen av planB:

Varför finns inte FW800-minnen? SKANDAL

Firewire ?!

Passé...

Ska du vara riktigt unik så köp matrjósjka, sådana där ryska dockor, byt ut den minsta dockan mot ditt vanliga USB minne och plocka hop skiten.

Kanske inte så praktiskt, men snacka om "fashion cred"...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-16 05:22

För er som köper Pico minnen, kolla eBay. Köpte precis ett 8GB minne för 230 kr inklusive frakt!

Ursprungligen av shandar:

För er som köper Pico minnen, kolla eBay. Köpte precis ett 8GB minne för 230 kr inklusive frakt!

Tack för rådet ! Några timmar för sent bara...närmare bestämt sju.;)

Ursprungligen av SkrotNisse:

Kanske inte så praktiskt, men snacka om "fashion cred"...

OJ, oj, oj vad din flicka kommer att bli bortskämd.......;)

Ursprungligen av KaRo:

OJ, oj, oj vad din flicka kommer att bli bortskämd.......;)

Jag tänkte mer på er som är lite mer "fashion conscious"...

På tal om att vara modemedveten när det gäller USB-minnen så kolla här:
TUPP reklam - profilreklam, profilprodukter, presentreklam, företagsprofilering, reklamprylar, företagsgåvor, give aways, reklampennor, usb-minnen, isskrapor, reklamgodis.
Riktigt snygga saker men det brukar vara mycket svårt att köpa från sådana här webbsidor eftersom dom säljer till firmor främst och i storförpackningar. Men visst är det kul att kolla på dom ! Vad sägs om de här➽

Fortfarande bara ett USB värt att ha (tipsat av Jetwash)

Mindes denna tråd när jag såg denna bild, så jag kunde inte låta bli att väcka den igen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-25 23:20
Ursprungligen av LCR:

Mindes denna tråd när jag såg denna bild, så jag kunde inte låta bli att väcka den igen...

Jag älskar LEGO i alla väder.

Här i familjen finns 2 minnen från LaCie , iamakey tror jag de heter.
Skitsnygga i metall och ser ut precis som en nyckel.

Kör med iPhonen nu så jag har svårt bifoga bild .

Senast redigerat 2009-12-26 11:22
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-26 00:42

Min favorit finns fortfarande i inlägg #8 / #24. Utan tvekan. Synd bara att det inte optimalt praktiskt med sladden så där men gör kanske inte så mycket.

Ursprungligen av sodemus:

Min favorit finns fortfarande i inlägg #8|8 / #24|24. Utan tvekan. Synd bara att det inte optimalt praktiskt med sladden så där men gör kanske inte så mycket.

Håller med (som du ser av mitt inlägg) och jag köpte en 16GB stick
som jag kapade upp men tyvärr så är kretskortet det sitter på för
stort för att passa in i så nu får han vara naken...

LCR

Bevaka tråden