Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"mini Macbook Pro"

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ha ha...

Den här e roli'

"Mini Macbook pro" (mindre/snyggare & bättre än MB Air! på

Billig e den också...

"Bättre än MacBook Air"

Ho ho, ha ha...

"Detta är en riktig monsterdator!"

Ännu mer fantastiskt att han inte särskrev "monster dator"...

(Fast "öppet köp" lyckades han ihopskriva).

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-11-14 08:29

"Den är både billigare o bättre än en macbook air" han morsäger ju sig själv ganska kraftigt när han jämför specsen hahahaha.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-14 08:38

Detta är mer sorgligt än något annat. Stackars den person som köper denna. Iof en fin dator, men G4an är fan inte snabb längre.

Min surfdator just nu är faktiskt en PB 12" G4 1.33GHz och jag gillar den, men att den skulle vara någonstanns i närheten av min gamla (!) 1.83GHz MacBook Pro är löjligt.

Falsk varudeklaration ???

Som 20hz (ska det inte vara 20Hz ?!) skriver, den stackarn som tror han köper en modern dator... Det är ju ganska många som inte kan så mycket om de olika Mac modellerna...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-11-14 09:24

Nåja, jag erbjöd precis morsan att byta sin PB12" 1,5 mot en MBA, men hon avböjde. Tycker inte om wide-skärmen, tycker inte om styrplattan...

Så, inte alla gillar de nya burkarna

Det är en sak att föredra en äldre modell, jag föredrar AluBook tangentbordet före Fisher Price tangentbordet som dagen MacBook/MBP har.

En helt annan sak att sälja en gammal dator som något den inte är och säga att den är bättre...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-11-14 10:12

Det är ju fortfarande så att om man tycker en 4:3-skärm är _bättre_ än en 16:9 så är den ju det, eller hur?

Jag trodde tråden skulle handla om nya MacBook (den i metall, det kan man gott kalla en "mini MacBook Pro"), men med 12" G4??? Visst är det en fin liten dator, tydligt föregångaren till Air, och den som verkligen gillar den kan nog betala hyfsat, men lite proportioner får säljaren ha! Visst är den mindre i area, men inte i volym. Sälj på vad den är i stället för fantasier.

Ja, den är klart komisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-15 10:36
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Visst är den mindre i area, men inte i volym. Sälj på vad den är i stället för fantasier.

Ja, den är klart komisk.

Tjockleken är utelämnad i jämförelsen och dessutom ser det ut som att han lagt någonting under macbooken för att powerbooken ska se lika tunn ut som den (det skiljer väl annars rätt mycket). Det där är rätt fult gjort egentligen tycker jag själv.

"en riktig Proffsdator (med metallchassi!)"

Så vitt jag vet så har alla metallchassi, t.o.m. iBook...

"Nypriset för denna i butik var nästan 20000:- !"

Wow, ska vi gå på den linjen kanske han vill köpa min Mac IIfx...

Ursprungligen av SkrotNisse:

"en riktig Proffsdator (med metallchassi!)"

Så vitt jag vet så har alla metallchassi, t.o.m. iBook...

"Nypriset för denna i butik var nästan 20000:- !"

Wow, ska vi gå på den linjen kanske han vill köpa min Mac IIfx...

Du menar "Han kanske vill ta ett BANKLÅN eller två först och sedan köpa min Mac IIfx"

- var det inte den maskinen som minnet kunde kosta lika mkt som maskinen ?

Jo, den var också kalla "Bad Boy", harför mej att det var 68-pin RAM som inte fanns till någon annan maskin alls.

168 pin....

Förlåt, jag hade fel, det var 64-pin !!!

Profile: Mac IIfx!

ok. Kom ihåg att de var udda och dyra.

Lite som min gamle fars pc burk som envisas med rdram-minnen eller nåt sånt. Plåtklädda saker, svindyra.

1
Bevaka tråden