Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två förslag ...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-25 16:28

http://www.enskede.net/ivar/99mac/

Någon som håller med mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-25 19:58

Intressant!

Verkar för övrigt som om rutorna blivit lagda 'längs samma linje' nu..

Japp, förslag nummer 1 har vi lyssnat på.
Det andra funderar vi på...

Föreslå gärna fler förslag som gör forumets utseende bättre. Ingenting är omöjligt.

/M

Jag gillar det första alternativet men är lite skeptisk till det andra.

/G

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-25 21:03

Jag tycker det blev mycket snyggare nu!

Ja, det andra förslaget är inte lika 'viktigt'.

Roligt att jag inte hade en udda ensam åsikt

edit: Vill bara tillägga att det blev ruskigt snyggt när ni tog bort den svarta 1px kanten på alla tabeller. Mycket 'cleanare' nu ! Så snälla behåll det så

Jag tycker den gråa färgen som används i huvudet för listan över inlägg skär sig mot det 99mac-bruna på nåt sätt. Men jag borde väl hitta ett lämpligare förslag själv först kanske.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag tycker den gråa färgen som används i huvudet för listan över inlägg skär sig mot det 99mac-bruna på nåt sätt. Men jag borde väl hitta ett lämpligare förslag själv först kanske.

Jag håller med! Antingen borde man byta cellfärg på de gråa raderna till något mer åt 99mac-brun-grönt-grått (alla hajjar va;)), eller så borde man byra bakgrundsfärg till något som bryter av det gråa mer. Exempelvis någon stark färg.

Eftersom 99mac-färgen är helig och starka färger har en tendens att vara lite jobbiga att titta på efter en stund, så tycker jag att alternativ ett är mer lockande, alltså byta färg på dom gråa raderna. Jordgrått kanske?

/J

En annan sak jag kom på.

Den lilla rutan runt texten "Klicka här om du inte vill vänta...", när man postat ett inlägg passar inte alls med bakgrundsfärgen. Inte alls. Vitt, svart eller mörkbrun funkar nog bättre. Möjligen "table style:dashed" skulle passa?

Exempel på tabellstyle här

/J

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-25 23:55

Jag tycker att den mörkgråa färgen skär sig med den "bruna".
En ny bakgrundsfärg kanske?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-26 00:06

Såhär nånting:

  • Medlem
  • 2003-03-26 00:33

Här kommer en drös...

Knappar
Mycket bra! Mer auqua så här.

ivars förslag 1
Redan genomfört iofs men ändock ett bra förslag. Tror iofs att det var en miss som gjorde att det var som det var innan.

ivars förslag 2
Om menyn är under reklambannern är det mycket enklare att strunta i bannern. Syftet måste väl ändå vara att dessa skall exponeras.
Däremot inte sagt att det inte är bättre som ivar föreslår, tvärt om.

Annan färg i trådarna
Nej det tycker jag inte. Det grå bryter alldeles utmärkt mot det vita, är ingen expert på färger men jag vet vad jag gillar och jag gillar det grå-vita. Skulle man blanda in en annan brunsörjig färg skulle mina tankar hamna i 70-talet direkt. Nej huvaligen.

"table style:dashed"
Njae... ta bort ramen helt i stället. Vardagen är redan tillräckligt inrutad.

/ErikC

edit: syftning.

Senast redigerat 2003-03-26 01:05

Jag kan meddela att vi arbetar på mer eller mindre samtliga ovan nämnda förslag. Problemet är bara att det inte går att genomföra allt på en gång, men sakta men säkert kommer forumet att se bättre och bättre ut.

Fortsätt gärna idésprutandet... konstruktiv kritik är alltid välkommet.

/M

Nu är det verkligen inrutat...

De små vita knapparna ser inte kloka ut men att byta bakrundsfärg är som att svära i Farmor Molarins hem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-26 09:19

De små vita knapparna är ju underbara!

Jag tycker det ser fantastiskt ut just nu !!
Det enda är väl att just diksussionsforumets huvud och sidfot har en väldigt tråkig grå färg.

Har inget förslag som jag är ordentligt genomtänkt men här är ett exempel på hur det skulle kunna se ut.

Http://www.enskede.net/ivar/diskussionshuvud.gif

Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar
Det enda är väl att just diksussionsforumets huvud och sidfot har en väldigt tråkig grå färg.

Har inget förslag som jag är ordentligt genomtänkt men här är ett exempel på hur det skulle kunna se ut.

Http://www.enskede.net/ivar/diskussionshuvud.gif

99mac hade den färgen tidigare men vi ändrade den till grått för att "lätta upp" färgschemat och gör det lite fräschare. Det är tungt med stora mörkbruna tabeller...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-26 09:43

Resten av tabellen tycker jag skall se ut som den gör idag. Ändra bara själva "huvudet" på tabellen. Men annars så förstår jag vad du menar.

Jag gillar som sagt resten av upplägget, men just den översta cellen på dessa tabeller ser jag gärna har en annan färg
Sen att om du skulle lyssna på alla så skall alla färger behöva ändras, konstant. Klart alla vill olika. Men hoppas majoriteten ändå vill ha kvar det som det ser ut idag, med möjligen någon liten förändring.

1
Bevaka tråden