Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iomega Ultramax 1TB

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp min backup. Jag skulle vilja ha två diskar den ena för att köra Time Machine på och den andra för att köra backup från Aperture (Vault). Frågan är alltså om en Iomega Ultramax fungerar som två diskar fast i en låda eftersom det sitter två diskar i den? Egenskaper för Iomega UltraMax USB/FW800 1TB Eller om jag måste skaffa två olika. Tänkte att det vore smidigt eftersom man bara har en FW800 port på MacBook Pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-15 10:33
Ursprungligen av MacBookSnobben:

Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp min backup. Jag skulle vilja ha två diskar den ena för att köra Time Machine på och den andra för att köra backup från Aperture (Vault). Frågan är alltså om en Iomega Ultramax fungerar som två diskar fast i en låda eftersom det sitter två diskar i den? Egenskaper för Iomega UltraMax USB/FW800 1TB Eller om jag måste skaffa två olika. Tänkte att det vore smidigt eftersom man bara har en FW800 port på MacBook Pro.

Det gör den. Den kan köra raid 1, raid 0 och JBOD. JBOD är det alternativ du är ute efter. Du ändrar bara några inställningar på baksidan av chassit.

Tackar då får jag nog ta o skriva upp en sån på önskelistan

1
Bevaka tråden