Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 3.2 ute nu. (2008-11-13)

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-13 22:17

Den här uppdateringen rekommenderas för alla Safari-användare. Den innehåller skydd mot webbplatser som sysslar med bedrägeri och nätfiske (”phishing”), och har bättre identifiering av butiker på nätet. Den här uppdateringen innehåller också de senaste säkerhetsuppdateringarna.

För mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen, gå till Säkerhetsuppdateringar från Apple.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 22:22

Ett hopp från 3.1 till 3.1 för lite ökad säkerhet. :/

Tillägg: Sjukt snabb du var!

Någon som vet när Safari 4 kommer då? Vid releasen av Snow Leopard eller något?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-13 23:09
Ursprungligen av acke:

Ett hopp från 3.1 till 3.1 för lite ökad säkerhet. :/

Tillägg: Sjukt snabb du var!

Bara tur.

Yes!!

Rappare? Inbillar jag mig? Känns rappare....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 22:38
Ursprungligen av Zimmerman:

Rappare? Inbillar jag mig? Känns rappare....

Snappier menar du?

På svenska heter det rappare. Rapp, rappare, rappast. Det finns gränser för anglofieringen, medborgare

Ursprungligen av acke:

Snappier menar du?

Ursprungligen av Zimmerman:

På svenska heter det rappare. Rapp, rappare, rappast. Det finns gränser för anglofieringen, medborgare

Bleh, har 3.2 något av teh snappy?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 22:51

Så, var testar man phishing-skyddet någonstans? Kom igen nu folk, ge mig en skum porrsida att surfa till.

Senast redigerat 2008-11-13 23:02
Ursprungligen av acke:

Så, var testar man phishing-skyddet någonstans? Kom igen nu folk, ge mig en skum porrsida att surfa till.

Veckans kommentar!

Det här var minsann ingen trevlig release för min del. Krashar direkt då jag försöker gå in på någon sida.
Perfekt tillfälle att byta till firefox nu när Inquisitor äntligen har anlänt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-14 08:07

Fick min första 3.2-krasch nu

Yes!!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-14 08:34

Jag fick lite krascher med pithhelmet installerat. Nu när jag kör utan verkar problemet vara borta.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-14 08:42

Någon som vet om de har fixat minneshanteringen? Safari käkar minne på min mac, får oftas badboll och känns allmänt seg. En av orsakerna varför jag kör Firefox nu.

Ursprungligen av KiXeR:

Någon som vet om de har fixat minneshanteringen? Safari käkar minne på min mac, får oftas badboll och känns allmänt seg. En av orsakerna varför jag kör Firefox nu.

Iofs är Firefox också rätt dålig på minneshantering av egna erfarenheter.

Bytte till Safari samma dag som Firefox 3 släpptes, även fast jag körde från första publika betan till sista. Blev helt enkelt besviken på den.

Safari och minneshanteringen har varit på tapeten sedan Safari kom. Inget har hänt. Jag utgår ifrån att det inte kommer att fixas - att dom helt enkelt inte klarar biffen. Det kanske inte går. Jag har lärt mig leva med skiten och startar om Safari då och då. Eftersom jag kör mycket synkning mellan iPhone och 4 datorer så kan jag inte köra alternativ som t.ex. Firefox (som egentligen är min favorit).

Ursprungligen av KiXeR:

Någon som vet om de har fixat minneshanteringen? Safari käkar minne på min mac, får oftas badboll och känns allmänt seg. En av orsakerna varför jag kör Firefox nu.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-14 14:03

Jag tycker Safari funkar perfekt - jag undviker allt annat till varje pris.

Min arbetsplats modell större har någon Oracle mail-lösning som inte stöder något annat än Firefox. Som tur är kan man fortsätta använda lokala mailklienter.

Det är trist att man måste bygga webblösningar kring en enda klient, så att man egentligen behöver två webbläsare för att klara sig överallt.

Märker ingen skillnad här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-14 18:21

Om det går att fixa så kan de fixa det. Frågan är väl om de kommer göra det eller inte. Jag har aldrig några problem med minneshanteringen i Safari. Hur lite minne har ni andra?

Alla mina burkar har 4 gig och uppåt. Vad jag märkt är att Safari blir segare och segare ju längre man kör (ja, även om man håller ett öga på antalet tabbar). Detta har jag kopplat till minneshanteringen...men jag kan ju ha fel. Kanske är det något annat som felar med Safari...

Ursprungligen av acke:

Om det går att fixa så kan de fixa det. Frågan är väl om de kommer göra det eller inte. Jag har aldrig några problem med minneshanteringen i Safari. Hur lite minne har ni andra?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-15 16:08

Jag har 3 gig i min iMac och det räcker långt för mina behov. Om jag kollar på minneshanteringen nu på datorn så har jag ca. 1,28gig ledigt, när jag körde med safari hade jag sällan mer än 30-40b ledigt. Jag vet att det är bra att minnen används men det är jävligt irriterande med snurrande badbollen. Firefox FTW härframöver.

Ursprungligen av acke:

Om det går att fixa så kan de fixa det. Frågan är väl om de kommer göra det eller inte. Jag har aldrig några problem med minneshanteringen i Safari. Hur lite minne har ni andra?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-11-14 19:10

Nån som har lyckats lista ut vilken revision av webkit som används i Safari 3.2?

Förydligande: Jag vet att det är WebKit 525.26.2. Det jag tänkte på var vilken revision av WebKit.app (nightly) den motsvarar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-14 23:19
Ursprungligen av hugin:

Nån som har lyckats lista ut vilken revision av webkit som används i Safari 3.2?

Förydligande: Jag vet att det är WebKit 525.26.2. Det jag tänkte på var vilken revision av WebKit.app (nightly) den motsvarar.

Står 5525.26.12 i Om Safari. Borde vara en ganska gammal webkit då den inte innehåller några nyheter förutom phishing som redan fanns med, men togs bort, i 3.0-betor.
Tyvärr har jag inget svar utan bara snackar.
Zimmerman > Förklarar saken, jag kör nästan aldrig med flikar.

Detta är ett typexempel:
Safari nystartat = 29 MB.
Efter ett par timmars surfande - nu med alla flikar bortklickade = 320 MB.

Jag har sett Safari sluka nästan 1 GB efter en tid - utan att visa eller köra en enda pixel just då.

Jag skulle kunna leva med detta om cashningen innebar att jag kunde återsurfa till tidigare sida snabbt som en blixt - men så är inte fallet - det går varken snabbare eller långsammare att surfa till en sajt där jag var nyss. Ingen skillnad. Så - vad denna cashning ska vara bra för - om nu minnesslukningen är cashe - det förstår jag inte. Om det är cashe så förstår jag inte heller vaför den ska ligga i RAM.

Jezez.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-25 01:22

ny update finns för safari. 3.2.1

1
Bevaka tråden