Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

powerbook 17 leverans..

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 09:16

jippppi !!! .. jag beställde min powerbook 17 ..
21-02-2003
och nu fick jag ett email av apple att min produkt har blivit klar och levererad i från fabriken ...

beställda produkter
powerbook 17 brenthaven pro 17 shoulder case-gen
airport extream base station - modem-swe

dina produkter levererades av TNT.
24-03-2003

vikt : 9.06 kg
volym : 75.47 cdm

och det stod att jag skulle få det de närmaste dagarna ...
snabbare än vad jag trode ...

när jag ringde till apple sa dom att den skulle komma i mitten-slutet av april - maj men inte då

men mig gör det inget

fan va glad jag är .. har fan inte ord ...
grree =?!

Grattis!!!

Själv har jag lärt mig att jag nästa gång ska beställa från Applestore och inte från nån annan återförsäljare. Jag ser i stjärnorna efter min...
Du har beställt en månad efter mig och jag kommer att få vänta i minst en till.

Men det ger ändå mig ett litet hopp!

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 10:09

det är min första apple så jag tyckte det tog rätt lång tid än då .. men vad jag har läst så värkar jag har turen på min sida ..
men jag hoppas att du får din inom kort du med så att man har några att diskutera prestandard osv...

see u in heaven dude ..

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 11:05

ingen som har lite shyssta länkar till .. rolig programvara ..
typ sony ericsson clicker .. är nice skulle vara kul om folk gav mig lite program tips som skulle göra livet ännu mer tillfredstelande ..

En bra start är alltid:
Versiontracker

Det är en sida som håller koll på 99% av all macprogramvara. Nya grejjer och dagliga uppdateringar. Ovärderlig. Det är egentligen den enda sida du behöver!

Bra program att ha:
Cocktail - Fixar till systemet om nått skulle krångla.

Proteus - Bra ICQ klient.

Mplayer OS X - Bästa DivX-spelaren.

Sen såklart alla Appleprogramvaror som är oslagbara. Men de får du ju med vid installation. Alla utom SAFARI tror jag, den kan du ladda ner från Apple.com. Släng bort Explorer!

Välkommen till Mac-världen! Tveka inte att fråga ifall det är nått mer du undrar över!

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 15:27

eheh jo .. explorer ryker nog med än gång .. men jag är nog en mer lynx , mozilla människa .. man kanske ska testa safari . .men tror jag håller mig till mozilla .. sen linux tiden

föresten är det nån som vet om nån bra email klient ??

  • Medlem
  • 2003-03-25 15:32

Följande filer är måsten, så är det bara. Kolla på
http://www.versiontracker.com
vad programmen gör mer exakt. Alla är värda att
kollas upp.

Systemet
TinkerTool
USB Overdrive

Digital video
VCD Builder
vcdtoolsX
VLC
ffmpegX
DVD Backup
OSEx
MpegInfo

FTP-klient
Transmit

Audio
Audio Hijack
Amadeus

Peer 2 peer
Acquisiton
Direct Connect
Carracho

Obeskrivbart
Konfabulator

Komprimering
UnRarX

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 17:46

thanx eQ .... ska kolla upp dom ..

någon som har något annat kul man kan tästa ??
bra för en illustratör

  • Oregistrerad
  • 2003-03-26 07:42

nån som vet i fall om det finns någe second skin till pb17 ??
skulle vara bra att ha .. eller något likande ..

  • Oregistrerad
  • 2003-03-28 00:24

vet ni vad jag har ???
jag har en powerbook 17 .. ..
nice va ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-28 00:28

Sitter och skriver det här på min PB 17" som jag fick igår

Citat:

Skrevs ursprungligen av eric
Sitter och skriver det här på min PB 17" som jag fick igår

Rapportera lite då för bövelen!

Hur är skärmen exempelvis?

Och nej, jag är inte alls avundsjuk, bara nyfiken

Instämmer! Recension nu!!!

Ta bilder på den också ifall du kan.

:eek:

  • Oregistrerad
  • 2003-03-28 15:38

eric :

jag fick min också i går fan va nice det är dräggel dräggel ..
ruggigt .. så nice det är ... har dock inte sutit framför mac på länge sen jag gick ut skolan typ .. men man kommer fort ini det i gen .. och det är underbart ska bara fixxa x11 .. sen så är det som jutet

Vore fint med en "granskning" , å det snaraste!! När/var beställde ni maskinerna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-28 18:05

Ok, inte en recension men några reflektioner

- låg något slags test program på hårddisken - istf "stoppa in cd med den här symbolen på" så startades ett program som kollade diverse hårdvara.

- testade att köra carbon copy cloner rakt av från min pismo - 17" vill inte boota med det systemet men efter att kört en "upgrade" med medfölande installatins dvd så lirar ändå mina mysql baser som jag hade på pismon!

- airport extreme rockar - mycket snabbt men extra antennen till basstationen ger inte så mycket större range

- väldigt häftigt med upplyst tangenbord men tämligen ointressant om man kan fingersättning.

- skärmen ställer in brightness automatisk beroende på omgivande ljus (om man vill)

- skärmen är riktigt bra, 1440x990 STORT! Iofs så kan man köra 1600x1200 på fula Dell laptops men då skall man ha förstoringsglas för att se nåt...

- tyvärr slö hd - vågar nog inte heller byta till snabbare som jag gjorde i pismon....

- köpte även Brenthaven väska-ryggsäck - kanon bra! Datorn ligger väl skyddad i en ficka i väskan och gott om plats för sladdar, extradiskar osv. Sitter mycket bra på ryggen.

Denna burk var beställd via applestore - talade med en åf i dag och de hade inte fått några 17" än - Apple verkar prioritera apple store kunder

Tack Eric! Men jag vill fortfarande veta mer om skärmen.

Det snackas mycket om att det är exakt samma hårdvara som på 17" iMac men innebär det att den upplevs på samma sätt på PowerBooken? Jag tänker bland annat på färgåtergivning och betraktningsvinkel vilket många klagat på när det gäller 12" PB. Inte för att jag har kollat iMacen mer än som hastigast i butik men den verkar inte lida av detta på samma sätt som bärbara (nåja) datorer. Finns det nån bra förklaring till fenomenet eller är det bara för att man (tidigare?) helt enkelt satt sämre skärmar i bärbara? Duger skärmen för bildhantering och liknande? Återkom gärna!

  • Oregistrerad
  • 2003-03-30 13:01

hello .. kom tillbaks till min skönhet i dag för första gången sen i fredagens festande... och där står den på skrivbordet som en vacker oskuld som man inte har tagit på ... som man inte kan hålla sig i från .. jaja men jag tyckeer att skärmen är grymt vacker .. och man kan kolla i från andra vinklar osv .. utan att det blir som på dells laptopar har en inspirion 8100 som står bredvid den ny inköpta pb17 .. ja jag har inte så stor erfarenhet av hur dom tidigare macarna har varit .. men jag tycker att den verkar rätt oki ...

  • Medlem
  • 2003-04-10 14:23

Gjett hva som dukket opp til meg på jobben her i Oslo i dag....?

helt korrekt...

-17" AluPB m 1gb RAM
-Ipod 20 gb
-Airport Extreme Basestasjon
-Connectix VPC 6 Xp
-Applecare Protection plan

.....!

Det er ca 1 time siden jeg fikk den... og jeg begynner å bli sliten i smilemusklene...

Nå kan jeg ikke vente lenger, slutter litt tidlig på jobben for å ta juvelen i nærmere åsyn...

Håper å kunne komme med noen betraktninger i løpet av kvelden... betraktninger fra en switcher... fra en 3 år gammel Compaq desktop PC...til AluPB... Regner egentlig med at alle synspunktene mine kommer til å bli ekstatisk positive

Takk Apple, og please, la meg smile i mange år til!!!

Axl.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-11 11:03

For sören pågar, granskning! Jag är inte ett dugg avundsjuk!

Vänligen, Ylan

Ja ja lek ni bara. Själv skulle jag också bli en switcher.
Visserligen en liten sådan, en 12" powerbook.
Nu sitter jag här med 5 tomma dvd´er, men ingen dator att bränna med.
För datorn, ja den har blivit stulen eller slarvats bort av TNT mellan Holland och Helsingborg.
Vilket vet dom inte, men dom undersöker saken just nu.

Så lek ni bara, så skall jag se om man kan hitta på något med 5 tomma DVD´er.
Man kanske kan skriva ut etiketterna och klistra på dom så länge.

Christer

1
Bevaka tråden