Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att uppdatera Nvidia i XP

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Jag ska spela ett spel som jag laddat ner, men det fryser fast och datorn hakar sig.
När jag vart i kontakt med supporten för EA o skickat massa loggar. Så fick jag svar att jag skulle behöva uppdatera drivrutinerna till graffe kortet o han skickade nåra länkar..

Först så gick jag in på Nvidia sidan och lät den själv känna utan vilket graffe kort jag har o sen ladda ner updates till denna.
Men när jag ska installera dessa kom detta meddelande upp:

The Nvidia Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware setup will now exit.
Samma sak när jag ladda ner en update manuellt, men när jag kollar i device manager så är det Nvidia GeForce 8800 GS.
Hur gör jag för att uppdatera min driver? Jag försöker uppdatera i Bootcamp XP.

Har en Imac 24 tum 3.06 GHz 4 Gb ram osv..

Nån som kan hjälpa mig med detta..

Mvh
Anders

  • Medlem
  • Kil
  • 2008-12-07 16:35

Har oxå exakt samma problem med att jag inte kan uppdatera drivrutinerna och får upp exakt samma meddelande. Vore oxå tacksam på svar hur man kan lösa detta problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-07 20:19

Jag fick köra med beta drivare när jag köpte ett 8800 till min mac pro men nu funkar de vanliga. Det kanske kan vara värt att prova?

Ursprungligen av jawa:

Jag fick köra med beta drivare när jag köpte ett 8800 till min mac pro men nu funkar de vanliga. Det kanske kan vara värt att prova?

Vad menar du med de "vanliga"?
Jag har uppdaterat allt som går o uppdatera dvs har senaste bootcamp versionen och inga nya updates kan fås via apple updates eller windows update.
Om man laddar ner drivrutinerna manuellt till graffekortet via Nvidia så skiter de sig :(.

Mvh
Anders

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-12-08 15:56

Varför skiter det sig om du använder drivrutinerna från nvidias hemsida?

Ursprungligen av ahmedmo:

Varför skiter det sig om du använder drivrutinerna från nvidias hemsida?

Om han hade vetat det, så hade tråden inte funnits...

Det är ju det frågan gäller. Att hjälpa honom få rätt på den installationen...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-08 17:48

Prova betadrivrutinerna. Finns på

GeForce Release 180
/Edit

Nu såg jag att beta och standard drivarna var samma version. Så att prova beta är onödigt.

Du kan behöva köra beta drivare eftersom ditt kort kan vara för nytt. Det fick jag göra i början men nu är mitt kort med i nvidias vanliga drivrutiner så nu har jag inga problem.

Fast jag varnar dig att det kanske inte hjälper. Uppdatera drivarna är oftast supportens första steg. Vilket spel är det?

Senast redigerat 2008-12-08 18:08

Hade samma problem med min MBP, blir bara hänvisad till tillverkaren av datorn för att kunna ändra drivrutin till grafikkort. Men så läste jag på en annan sida att man kan kringå det och följde bara instruktioner på denna sida

tomkarpik.com Enabling Hardware Physics Acceleration on the New (and Old) MacBook Pro

Fungerade utmärkt för mig, senaste drivis till 8600M GT som även stödjer någon fysikaccelerator.
Lycka till!!

OK, detta rör bara bärbara MBP. Visste inte om du satt på en stationär eller ej.

1
Bevaka tråden