Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlänga wLAN?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-24 18:53

Tjena guys

Jag har en dator precis vid gränsen av ett wLAN nätverk, och önskar låta min andra dator andra sidan rummet trådlöst nå samma nätverk (båda har airport).

Kan jag
1) sätta upp en D-Link Access Point vid rätt vägg, och låta båda datorerna få wLAN access OCH skapa ett eget lokalt nätverk mellan dessa två?

om inte, kan jag
2)sätta upp en bredbandsrouter (D-Link kanske?) som tar emot från den andra routern, och sprider det till mitt LAN?

Tacks

Jag måste erkänna att jag inte helt förstod din fråga, men...
Du kan inte ha uppkoppling mot 2 basar samtidigt.
Om du vill ha åtkomst dit signalen inte når så har du några alternativ. Dra kabel och koppla basen till nätet. Skaffa basstationer som kan brygga.

Med två airport-/wlankort i datorn vid väggen kan du använda det ena för att ta emot signal från basstationen och dela ut trådlöst nät med det andra. Funkis om du har ett kort i maskinen och en tom pc-cardplats.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 12:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Med två airport-/wlankort i datorn vid väggen kan du använda det ena för att ta emot signal från basstationen och dela ut trådlöst nät med det andra. Funkis om du har ett kort i maskinen och en tom pc-cardplats.

Jo, jag märkte att G4an kan dela ut nätverk med airport-kortet, det samma med iBooken... men hur lång räckvidd har de då?

Hur installerar jag ett till airport-kort?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-25 12:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke W
Jag måste erkänna att jag inte helt förstod din fråga, men...
Du kan inte ha uppkoppling mot 2 basar samtidigt.
Om du vill ha åtkomst dit signalen inte når så har du några alternativ. Dra kabel och koppla basen till nätet. Skaffa basstationer som kan brygga.

Kort och gott: kan en bredbandstrouter ta emot signaler från ett nätverk OCH skapa ett eget trådlöst nätverk?

Tyvärr kan en dator inte dela ut med samma kort som den själv är uppkopplad med.
Jag skulle kunna tänka mig att du kan använda en usb-ansluten pccardläsare för att ansluta ett extra airportkort till G4:an.

1
Bevaka tråden