Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittsproblem i PowerPoint

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-11-13 11:05

Ska uppdatera en PPT-presentation där typsnittet Arial används. När jag öppnar dokumentet ser texten bokstavligt talat ut som rena grekiskan... Väljer däremot fet eller kursiv stil så ser texten riktig ut.
Nån som varit med om samma sak och vet hur man löser det?

(Har testat det mesta jag kommit på som att installera om typsnittet, starta om datorn, spara om dokumentet etc. utan resultat). Det verkar ha något med min burk att göra eftersom det ser bra ut på andra datorer.

/Ronny

Har du något bra typsnitts program för att hålla koll på dina typsnitt och evetuella konflikter ... Typsnitts konflikter är det vanligaste felet som får en MAc att krongla ...

Jag använder - > Font Management - Simple, Smart, Free - Linotype FontExplorer X

Vilket är grattis och mkt mkt bra .

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-11-13 11:31

Jepp kör med FontExplorer, och Arial funkar bra i andra program än just PowerPoint).

Men, på nåt mysko sätt löste sig problemet av sig självt nyss... Efter att även objekt från mallsidan plötsligt "försvunnit" stängde jag ner alltihop och öppnade igen (för tolfte gången - och vips funkade både typsnitt och alla objekt var tillbaka igen...
Fantastiskt program..........

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-14 07:55

Jag har precis gjort tre presentationer i ppt, på 110 sidor (vetenskapliga data)

Dagligen jobbar jag i Keynote, men ibland å kunds vägnar så behöver man göra grejer i PPT, och jag upphör aldrig att förvånas över hur trubbigt det är.

/Tangen

1
Bevaka tråden