Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma diggade diskussioner i 2 veckor

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vet inte om det bara rör mig eller om allt är som det ska, men det har varit samma diskussioner i två veckor nu. Är det mig (min webläsare) som det är fel på eller är det ingen som diggar längre?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-11-11 18:26

Har samma "problem". Eller så är det bara så att ingen diggar längre, även om det är otroligt. Testar att digga denna tråden så får vi se vad som händer.

Edit: Nä inget händer på startsidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 18:29

Samma för mig. Den här tråden borde iaf synas lite grann på startsidan, om man tittar på antalet personer som diggar de olika trådarna.

15 diggningar sen igår, nu så borde den ju med all sannolikhet vara synlig!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-12 15:56

Precis, någonting står inte rätt till....

Försökt digga den här diskussionen (och det tror jag nog många andra försökt...)

Ser ingen skillnad på framsidan

Oj...
Nu är det TRETTIOSJU diggningar här och fortfarande ingenting...
intressant!

  • Medlem
  • 2008-11-13 08:37

Man kan alltså utan att förta sig konstatera att diggfunktionen är ur funktion

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-11-13 09:13

Och att inte en enda person som jobbar med sajten har sett denna tråden?

Hallå? Någon där?

Ursprungligen av Ree_Tab:

Och att inte en enda person som jobbar med sajten har sett denna tråden?

"inte en enda"? Med den formuleringen antyder du att det är många personer som jobbar med "programmering" av sajten. Det är det inte!

Vill bara förtydliga att vi moderatorer gör inget sådant, om du trodde det.

Jag skulle tro att det är typ 1 eller 2 personer som sysslar med den typen av arbete på sajten.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-11-13 13:42
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"inte en enda"? Med den formuleringen antyder du att det är många personer som jobbar med "programmering" av sajten. Det är det inte!

Vill bara förtydliga att vi moderatorer gör inget sådant, om du trodde det.

Jag skulle tro att det är typ 1 eller 2 personer som sysslar med den typen av arbete på sajten.

Antyder och antyder, jag kom bara inte på rätt ord när jag skulle skriva inlägget. Du behöver inte ta illa upp på något sätt. Jag tycker att ni moderatorer gör ett bra jobb.

Men du måste hålla med om att man kan tro att någon av er som jobbar med sajten borde veta vem man ska vända sig till när en tråd i Feedback-forumet inte når fram?

Ursprungligen av Ree_Tab:

Antyder och antyder, jag kom bara inte på rätt ord när jag skulle skriva inlägget. Du behöver inte ta illa upp på något sätt. Jag tycker att ni moderatorer gör ett bra jobb.

Tar inte illa upp. Ville bara förtydliga att moderatorerna inte kan göra den typen av arbete på sajten, vilket du verkade tro.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Trodde ändå att ni hade någon slags kommunikation, för teknikerna (hur få de nu är) har ju missat detta.

Nej, som jag skrev tidigare så har vi inga andra kommunikationsvägar till dem.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Vem gav er uppdraget att moderera t.ex? Man ska inte snacka med den personen?

Det är de befintliga moderatorerna/administratörerna som tar in och godkänner nya moderatorer. Sällan är ledningen inblandad i den proceduren.

  • Medlem
  • 2008-11-13 10:08

"programmering" eller "drift" av sajten. Vill jag utöka det till. Jag kan inte göra något åt det i alla fall.

Tips, ni som ändå arbetar med siten (Jesper och jgb) bör väl ha något slags kontaktnät ni kan använda er av? T.ex.: Användarna kommenterar ett problem (såsom det här med diggningen), ni svarar: Aha, tack för att ni upplyser oss om detta, vi tar till oss frågan och tar upp det "internt*". Sen kan ni reda ut problemet och sedan skriva svar/lösning/status i berörd tråd.

Låter inte det som ett bra förslag?

*Internt=folket som jobbar med siten.

Ursprungligen av akerstrom:

Tips, ni som ändå arbetar med siten (Jesper och jgb) bör väl ha något slags kontaktnät ni kan använda er av?.

Nej, faktiskt inte. Det finns ett Moderator-forum, där vi diskuterar modereringsfrågor. Visst skulle vi kunna ta upp det där, och hoppas att ledningen ser det. Men det är inte riktigt rätt forum för en sådan fråga - det borde räcka med den här tråden i "Feedback"-forumet. Och någon annan intern kommunikation har vi inte.

Det finns ett kontaktformulär i menyn, under "Om 99.se". Om ni upplever att ni inte får gehör för synpunkterna här i tråden, så skulle jag rekommendera att använda de kontaktmöjligheter som finns där.

  • Medlem
  • 2008-11-13 11:07

Jobbar med siten? Hur menar du nu? Jag modererar 99musik, och kan göra lite extra saker. Motsvarande med Jesper fast på andra delar av siten.

Det är Björnström och någon fler som kan gå in på baksidan och fixa sådant här, det är bara de som kan ge dig det svaret du vill ha.

Håller helt med dig om hur det borde hanteras.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-11-13 13:37
Ursprungligen av jgb:

Jobbar med siten? Hur menar du nu? Jag modererar 99musik, och kan göra lite extra saker. Motsvarande med Jesper fast på andra delar av siten.

Det är Björnström och någon fler som kan gå in på baksidan och fixa sådant här, det är bara de som kan ge dig det svaret du vill ha.

Håller helt med dig om hur det borde hanteras.

Jag började med att skriva moderatorer, men ändrade till "personer som jobbar med sajten". Jag misstänkte att det inte var ni som kunde fixa problemet. Och just då så kom jag inte på det rätta ordet (= tekniker) när jag skrev meddelandet.

Trodde ändå att ni hade någon slags kommunikation, för teknikerna (hur få de nu är) har ju missat detta. Vem gav er uppdraget att moderera t.ex? Man ska inte snacka med den personen?

  • Medlem
  • 2008-11-13 13:39

Prata med Björnström.

För bövelen påsnötter! Ni bär er åt som tuggumituggande blondiner (ber direkt om överseende till alla tuggummituggande blondinder, inget illa ment ).

Hur svårt kan det vara, är det inte bara att någon av er som jobbar med siten skickar ett mail till Björnström, har ni någon intern strid på gång eller vad är problemet?

Jag struntar blankt in om diskussioner som diggas syns eller ej, men urusel serviceanda är bedrövlig och behöver åtgärdas.

Mitt nya förslag är att ni tar ett internt möte och funderar lite över hur ni ska samarbeta på ett bättre sätt. Det här är ett alldeles för bra ställe för att smutsas ner av dålig service.

Ursprungligen av akerstrom:

För bövelen påsnötter! Ni bär er åt som tuggumituggande blondiner (ber direkt om överseende till alla tuggummituggande blondinder, inget illa ment ).

Hur svårt kan det vara, är det inte bara att någon av er som jobbar med siten skickar ett mail till Björnström, har ni någon intern strid på gång eller vad är problemet?

Jag struntar blankt in om diskussioner som diggas syns eller ej, men urusel serviceanda är bedrövlig och behöver åtgärdas.

Mitt nya förslag är att ni tar ett internt möte och funderar lite över hur ni ska samarbeta på ett bättre sätt. Det här är ett alldeles för bra ställe för att smutsas ner av dålig service.

"För bövelen" på dig själv.

Hur många gånger ska vi behöva säga att det inte finns någon intern grupp som diskuterar sådant?

Du kan väl lika gärna själv skicka ett PM till Björnström, som att någon moderator (som inte har med saken att göra) ska meddela honom.

Moderatorerna modererar det som skrivs på sajten, och har ingenting med sajtens uppbyggnad och funktioner att göra.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-11-16 11:35
Ursprungligen av akerstrom:

För bövelen påsnötter! Ni bär er åt som tuggumituggande blondiner (ber direkt om överseende till alla tuggummituggande blondinder, inget illa ment ).

Hur svårt kan det vara, är det inte bara att någon av er som jobbar med siten skickar ett mail till Björnström, har ni någon intern strid på gång eller vad är problemet?

Jag struntar blankt in om diskussioner som diggas syns eller ej, men urusel serviceanda är bedrövlig och behöver åtgärdas.

Mitt nya förslag är att ni tar ett internt möte och funderar lite över hur ni ska samarbeta på ett bättre sätt. Det här är ett alldeles för bra ställe för att smutsas ner av dålig service.

Håller fullständigt med Akerstrom. Om nu inte moderatorerna har någon kontakt med de som administrerar siten så kanske det kan vara läge att ändra på det.

Sen blir man ju lite förvånad av dom dryga svaren. Är inte moderatorerna till för att hjälpa?

Tråkigt om du tolkar det som drygt, men jag har iallafall bara försökt förklara en moderators roll. En roll som är helt och vitt skild från sajtens ledning.

Det finns ingen som helst anledning till att moderatorerna skulle finnas med i någon sorts ledningsgrupp som planerar sajtens framtid. Moderatorerna är utsedda att moderera det som skrivs på sajten, och ingenting annat.

Visst skulle man kunna följa era förslag och starta en sådan grupp, och visst skulle säkert några av moderatorerna vara intresserade av att vara med i något sådant, men det är inte så, och finns som sagt ingen anledning till varför det skulle vara så.

Japp, det kan jag göra. Det vara bara att jag ville framföra ett förslag på en förbättring, men det är lugnt, jag förstår att det inte funkar så.

Så, nu har jag skickat pm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-16 10:29

Hur går det? Något svar än?

Jag har inte fått någon respons på mitt pm, men det har bara gått några dagar än. De diggade diskussionerna verkar vara desamma så problemet kvarstår.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-11-16 12:05

Håller med om att moderatorerna här låter väldigt dryga och formella. Inte alla, men de flesta. Varför det är så vet jag inte, för de är säkert inte det annars.

Sedan, visst det kanske bara var några dagar sedan någon skickade PM, men buggen har ju funnits lite längre än så.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-11-16 20:48

Någonting är mysko med detta. Är 99 döende, eller vad är det frågan om?

–"Elektronallen". Vakna!

  • Medlem
  • 2008-11-16 21:02
Ursprungligen av Ree_Tab:

Håller med om att moderatorerna här låter väldigt dryga och formella. Inte alla, men de flesta. Varför det är så vet jag inte, för de är säkert inte det annars.

Det finns andra trådar där moderatorernas dryghet tas upp, så håll den diskussionen där.

Att just den här trådens diggningar inte syns på förstasidan kan kanske bero på vad Björnström väljer att visa på förstasidan. Allt som rör sig på forumet avspeglas inte på förstasidan.

Utan att försvara Björnström i det aktuella fallet kan jag avslöja att han har haft en hektisk höst med kunder "i verkligheten", som betalar för sig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 00:01

Jo, fast flera andra diskussioner har ju fler "poäng" än de som ligger på förstasidan, så något fel är det. Men det är ju som sagt rapporterat nu, eller hur man nu ska kalla det.

Bevaka tråden