Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hastighets problem Airport disk!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett underligt hastighetsproblem mnär jag använder airport disk. Hastigheten pendlar hela tiden upp och ner mellan ca. 1mbit och 24 kbis, när jag laddar ner en torrent till disken. Hjälp uppskattas

Om du fäller ner menyn med "radiovågssymbolen" så du ser ditt eget nätverk (förbockat)....

...ser du en massa andra här, kanske tre-fyra tycken till?

Prova då byta kanal på ditt nätverk.

Vi kan väl börja där.

Har bytt kanal, det gör ingen skillnad. Kanske skall säga att jag inte har några hastighetsproblem till internet, och att torrents gick i 1 mbit konstant när jag laddade ned dem till den interna hårddisken tidigare. Problemet verkar alltså vara airport disken.

F

Vad händer om du gör ngn större filöverföring till Airdisken?
Kan du utesluta torrentprogrammet ?
Transmission t ex gör äckliga saker med min internetkoppling

En större överföring funkerar bra i den mening att jag inte märker några större hopp i hastigheten, men det går ju inte blixtsnabbt att föra över direkt.

Dock har jag läst på lite om airport disk, och det verkar som att man inte kan förvänta sig några större hastigheter. Vilket i mitt fall gör det till en rätt värdelöst produkt då jag valde extreme just p g a att jag ville ha bort alla externa diskar från mitt skrivbord.

Torrentprogrammet, vilket mkt riktigt är transmission, har funktat ypperligt tidigare, men jag testade att ladda ned en större fil till airport disken och då låg jag stadigt på 480 kb/s.
Men när jag testade att ladda ned ännu en torrent med azureus började hastigheten pendla lika mkt som tidigare.

väldigt underligt. Kanske kan man inte räkna med högre hastighet än omkr 400-500 kb/s i medel, vilket i s f innebär en retur och köp av expressen istället.

Kanske bör nämna att av någon anledning får jag inte upp airport diskarna, som airport diskar utan de har samma ikoner som en fileserver disk. Saknar väl säkerligen betydelse men jag vet inte.

1
Bevaka tråden