Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Corsair vs. Crucial till Mac Pro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat en mac pro och ska trycka i en del minne i den.
Har hittat dessa två, som enligt specarna verkar vara väldigt lika varandra. Har ni några erfaranheter, bra eller dåliga när det gäller Crucial- och Corsairminnen? Eller kan man bara gå på det billigaste? Har hört en del om att man gärna vill ha så stora kylflänsar som möjligt när det handlar om minnen till Mac Pro(?)..
Hittade inget svar i forumet innan som jämför dessa märken.

/S

Sen var det länken till minnen också
inWarehouse.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-12 20:00

Båda tillverkarna är ju erkända som bra tillverkare. Så jag gissar att mellan de två alternativen du jämfört, spelar det ingen roll vilken av dem du väljer.

Ursprungligen av Reisan:

Båda tillverkarna är ju erkända som bra tillverkare. Så jag gissar att mellan de två alternativen du jämfört, spelar det ingen roll vilken av dem du väljer.

Tack för svaret! Det fick bli Crucial.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2008-11-13 07:34

Jag skulle även ta med dessa i ekvationen: Macoteket - DDR2 FB-DIMM ECC PC6400/800MHz, 2GB

Jag har köpt minnen till min MP från Macoteket och de hade riktigt feta kylflänsar, typ såna stora svarta som de du länkade till. För mindre pengar än båda ovanstående minnen.

Men köper du de med mindre kylfläns vore det intressant att veta vad du kommer att komma upp i för temperaturer när du är idle/full load.

Lånar tråden lite och slänger in ytterligare ett minne (Kingston dock):
DIMM DDR2 4GB PC6400 800MHZ ECC KIT APPLE

Är ju Fully Buffered ECC DDR2-800 (PC6400, 2*2GB), dock 600 kr billigare (eller 800 kr med studentrabatt ) än Crucial minnet (2099 kr) länkat till ovan.
Vad tycker ni om Kingston + Mac Pro 2008, samt någon som har specifika åsikter om det minnet. (Går i tankarna att köpa mig en Mac Pro innan Macworld i och med att DDR3 är så dyrt, jämfört med Kingston stickorna jag länkade till dock väldigt liten skillnad om inte billigare än de DDR2 minnen som länkades till).

Edit: Kollade till hur det stod till med DDR3 och det finns ju i princip inga ECC stickor enligt prisjakt men om man bortser ifrån det så var det faktiskt inte så speciellt dyrt med DDR3 såg jag. Knepigt.

Edit 2: Enligt Kingston själva är det minnet gjort specifikt för Mac Pro (Early 2008)

Senast redigerat 2008-11-12 23:13
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 19:38

En bra länk när det kommer till minne och Mac Pro.
diglloyd: All About Apple Mac Pro Memory

1
Bevaka tråden