Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2-vägs DVI-switch (2 skärmar en dator) fungerar ej?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, efter att ha läst en tråd här (hittar den inte nu) tipsade någon om en switch hos kjell.com så man kunde köra en mac -> 2 skärmar.

Har den hemma nu men det verkar inte fungera det står såhär:

"2 port DVI-switch. 2 datorer, DVDspelare eller liknande till en skärm eller projektor. Det går även att koppla två skärmar till t.ex en dator. De 3 honkontakterna är Dual Link DVI-D. Fungerar ej med analoga signaler. Bandbredd: 3,3 GHz. Max upplösning 2048 x 1600.
"
Den har 2 Inputs och en Output, rent logiskt så tänker man ju att 2 datorer ska in på input och en skärm på output. Men jag ska ju ha EN mac och 2 skärmar. Vilket det också står i beskrivningen att den ska klara av. Har provat koppla både skärm på input och output, men får den aldrig att switcha mellan två skärmar :(...

Ljuger kjell o co beskrivning? Eller hur får jag det att fungera?

98104 -sök på detta om ni vill få upp produkten på kjell.com

Tacksam för svar !

Om jag fattar dig rätt så har du EN mac samt TVÅ skärmar och vill av någon outgrundling anledning använda dig av en switch ??? Otroligt konstigt med tanke på att sedan nästan urminnes tider så kan de flesta macar ( undantag finns ) ha två skärmar med gemensamt skrivbord där du kan jobba mellan dem. Vad har du för mac och varför vill du använda dubbla skärmar ??

Jag har en Mac mini (som endast har _en_ dvi utgång) och vill kunna switcha mellan TV och Monitor.

2 x 24" eller 2x26" på macbook pro via dvi?

sorry, fel post!

1
Bevaka tråden