Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör jag för att använda gmail's smtp-server som utgående server i trådlösa nätver

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

som titel lyder så undrar jag hur jag gör för att använda mig av gmails smtp-server när jag ska skicka mail.

jag använder Mail som standard mailprogram.
Jag har där en studentmail som jag genom IMAP har vidarebefordrat till mailprogrammet för att slippa logga in på webmailen. Men när jag sitter i skolan som inte har någon utgående mailserver så måste jag logga in via webmailen för att kunna skicka mail. Hemma är det inga problem eftersom mitt nätverk tillhandahåller en smtp-server.

jag har läst runt på en massa trådar på internet men har dock inte blivit något klokare på hur man skall gå tillväga.

Är det någon som skulle kunna göra en steg för steg beskrivning som passar mitt fall när jag använder en IMAP vidarebefording till MAIL.

Tack på förhand
/David

MacDavid: Kolla under Inställningar i ditt G-mailkonto. Där finns IMAP-åtkomst som du kan aktivera. Ser att jag själv har prickat i Avaktivera vidarebefordran överst vid Vidarebefordran också. Kolla om det fungerar.

1
Bevaka tråden